کد خبر: ۸۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

دیدار نخبگان دانشکده علوم پزشکی نیشابور با آیت الله دستغیب

بیش از 60 نفر از دانشجویان نخبه و فعال دانشکده علوم پزشکی نیشابور در عرصه های فرهنگی آموزشی، و پژوهشی با تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش شیرازه، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان که برای زیارت برادر بزگوار امام رضا (ع)، به شیراز سفرکرده اند اظهار داشت: شیراز جایگاه بزرگانی همچون احمدبن موسی(ع)، سایرامامزادگان واجب التعظیم(ع) و چهره های ماندگار جهانی همانند حافظ و سعدی است.

نماینده اول مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شما دانشجویان هم از دیاری به شیراز آمدید که سابقه تاریخی فراوانی دارد و معبر بزرگ ترین اولیاء الله حضرت امام رضا (ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی در خصوص  مغتنم شمردن فرصت ها تصریح کردند : " در این روایت آمده است " فرصت ها را مغتنم بشمارید زیرا که مانند ابر از مقابل شما می گذرند" و این نشان از سفارش اولیاء الله به استفاده از فرصت ها و موقعیت هاست.

رئیس حوزه علمیه رضویه شیراز با اشاره به اسناد تاریخی از سفر امام علی بن موسی‌الرضا (ع) به شهر نیشابور گفتند: در سفری که این امام همام به طوس داشتند  وقتی از نیشابور عبور می کردند جمعیت بسیاری برای استقبال آمده بودند و هزاران نفر از مردم به انتظار ورود حضرت بودند، وقتی که امام رضا(ع) وارد شدند از بین آن جمعیت دونفر به نمایندگی از مردم اظهارداشتند که آقا ما مایلیم چهره مبارک شما را ببینیم و از شما کلامی بشنویم. و در مدت زمان کوتاهی که امام رضا ( ع ) در این شهر بودند ، مردم به دیدار ایشان می آمدند و از کلام گوهر بار ایشان استفاده می کردند.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز با اشاره به روایتی از حضرت صدیقه کبری که فرمودند از دنیای شما سه چیز را دوست می دارم و نزد من محبوب هستند بیان کردند: این موارد شامل  قرآن خواندن، نگاه کردن به چهره پیامبر(ص) و  انقاق فی سبیل الله ( انفاق درراه خدا ) است که مردم نیشابور این ویژگی ها را دارا هستند و این نشان از فرصت شناسی آنان است.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کردند : فرصت جوانی درعمرهمه انسان ها یک فرصت ویژه و خاص است و همان طور که مولا علی ( ع ) نیز می فرمایند : دوچیز است که قدر آنها را نمی دانیم تا اینکه ازدست بدهیم، که یکی جوانی و دیگری سلامتی است.

نایب رئیس شورای حوزه های علمیه استان فارس  با اشاره به مغتنم شمردن فرصت علم آموزی در سن جوانی  افزودند: در روایات دینی آمده است که " علم آموزی در سنین پایین مانند نقشی است که روی سنگ می نویسند" به جوانان توصیه کردند،  قدر فرصت جوانی خودرا بدانند و آن را در راه علم آموزی و معرفت شناسی صرف کنند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه درهای توبه هیچ گاه به روی انسان بسته نیست اما اگر فرصت جوانی از دست برود چیزی جای آن را نمی گیرد اظهارداشتند : پیامبر بزرگوار اسلام (ص) می فرمایند :"خداوند من را مبعوث به رسالت کرد با من جوانان هم احد و پیمان شدند اما آنهایی که در سنین بالاتر بودند با من مخالفت کردند. " در مرحله اول جوان هاباپیغمبر بیعت بستند.

ایشان با بیان اینکه زمان دانشجویی یک موقعیت ویژه است افزودند : خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با ادغام دین و سیاست در دانشگاه ها و حوزه های علمیه فضای بوجود آمده مثبت و در جهت رشد و تعالی جوانان است.

نماینده اول مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دین و سیاست را دواصل جدانشدنی از یکدیگر دانستند و تصریح کردند : تفکیک این دوموضوع مهم باعث  عقب ماندگی جامعه اسلامی، رکود فرهنگی  و درجا زدن جامعه اسلامی خواهد شد و  همان چیزی که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده بود و موجب خسران به دانشگاه ها و حوزه های علمیه و در نهایت جامعه شد.

نماینده اول مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان شهید آیت الله مطهری که می فرماید : هر وقت شبهات درمورد اسلام بیشتر می شود همان موقع شفافیت و حقیقت اسلام آشکار است گفتند : برنامه های راهبردی اسلام در عمل پاسخگوی تمام شبهات است.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب در پایان سخنان خود در جمع دانشجویان دانشکده علوم پزشکی نیشابور به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کردند وافزودند: این شعار حاصل زمان بسیار زیاد و جلسات فراوان مقام معظم رهبری با مشاورانشان است و همان طور که در پیام نوروزی و سخنرانیشان در مشهد مقدس فرمودند: اگرهمه دست به هم دهند این مسائل اقتصادی ازدرون قابل حل است و این یعنی روی پای خود ایستادن و خود کفا بودن کشور و عدم وابستگی به دیگرکشورها که همه باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

نظرات بینندگان