کد خبر: ۸۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

مراقب ترفند كلاهبردارن در خريد و فروش خودرو باشيد

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري يك زن كلاهبردار در شيراز خبر داد و از شهروندان درخواست كرد؛ مراقب ترفند كلاهبرداران هنگام خريد و فروش خودرو خود باشند.
به گزارش شیرازه، رئيس پليس آگاهي استان فارس با اشاره به برخي از ترفندهاي كلاهبردارن در معاملات خودرو گفت: يكي از شهروندان شيرايز كه قصد  فروش يك دستگاه خودرو زانتيا را داشته آگهي خود را در سايت ديوار درج مي كند.

حیدری ادامه داد: فردي كه خود را دلال خريد و فروش خودرو معرفي مي كند با شخص فروشنده تماس و اظهار مي كند قصد خريد خودرو را براي يك خانم دكتر كه متخصص زنان و زايمان مي باشد دارد كه با گذاشتن قرار به درب منزل فروشنده مراجعه مي كنند.

وی اظهار كرد: پس از مراجعه اين دونفر به درب منزل فروشنده، با مشاهده خودرو فردي كه خود را دلال خريد و فروش خودرو معرفي كرده بود از فروشنده مي خواهد سوئيچ خودرو را به خانم دكتر بدهد تا با آن دور بزند.

سرهنگ حيدري ادامه داد: پس از آنكه خانمي كه با خودرو براي دور زدن رفته بود باز نمي گردد آن فرد از فروشنده مي خواهد براي نوشتن قولنامه به مطب خانم دكتر بروند كه پس از رفتن به يكي از مجتمع هاي واقع در مركز شهر، يك فقره چك به مبلغ پنجاه و چهارميليون تومان بنام خانم خريدار و يك قولنامه به فروشنده مي دهد.

وي گفت: فرداي آن روز كه فروشنده خودرو چك را براي وصول به بانك مي برد متوجه مي شود حساب ايشان خالي است و پس از بررسي مشخص شد هر دو نفر كلاهبردار بوده و خانم مذكور اصلا  دكتر نيست.

رئيس پليس آگاهي استان فارس بيان كرد: در ادامه تحقيقات  دو نفر ديگر از شهروندان كه به همين شيوه مورد كلاهبرداري واقع شده بودند نيز به پليس آگاهي مراجعه و اظهار كردند اين دو كلاهبردار با همين شگرد از آنها يك دستگاه ال اي دي و يك دستگاه خودرو نيسان پيكاپ كلاهبرداري كرده اند.

سرهنگ حيدري گفت: با توجه به حساسيت موضوع شناسايي و دستگيري متهمان در دستور كار مامران قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتي، محل اختفاء متهم خانم كلاهبردار به نام ل – الف شناسائي، دستگير و با  قرار تامين مناسب روانه زندان شد.
نظرات بینندگان