کد خبر: ۸۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
نماينده شيراز در مجلس:

دادگستري پرونده مجتمع تجاري خليج فارس در شيراز را با جديت پيگيري كند

ذوالانوارگفت:در مجتمع تجاري تفريحي خليج فارس تخلفات گسترده اي از جهت عدم انجام تعهدات مالك صورت گرفته است.
به گزارش شیرازه، ذوالانوار با اشاره به اظهارات اخير يكي از اعضاي شوراي شهر شيراز درباره مجتمع تجاري خليج فارس گفت: بر اساس بررسي هايي كه صورت گرفته، در مجتمع تجاري تفريحي خليج فارس تخلفات گسترده اي از جهت عدم انجام تعهدات مالك صورت گرفته كه لازم است نهادهاي نظارتي و حقوقي شيراز و استان فارس، پيش از آنكه اين پروژه مختومه شود و به نقطه انتهايي خود برسد به آن ورود كرده و حقوق مردم را استيفا نمايند.

وي ادامه داد: اين مجتمع تجاري در شيراز با هدف كارآفريني براي جوانان و عرضه محصولات و كالاي ايراني و تبديل اين شهر به يك قطب گردشگري ساخته شد اما امروز، عملا به يك پاساژ تجاري كه در حال فروش اجناس گاها قاچاق چيني و تركيه اي است تبديل شده و از تحقق وعده هايي كه مبني بر كارآفريني و يا عرضه محسولات صرفا ايراني كه در ابتداي امر داده مي شد خبري نيست.

اين نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي افزود: نگاهي به تاريخچه بسياري از مجتمع هاي تجاري در شيراز نشان مي دهد اين شهر، طي چند دهه اخير بيش از آنكه هدف سرمايه گذاري بوده باشد هدف سرمايه برداري و تحصيل مال بادآورده براي عده اي خاص بوده است.

ذوالانوار همچنين تصريح كرد: در حالي كه به اذعان بسياري از كارشناسان مسائل شهري، ظرفيت مجتمع هاي تجاري در شيراز تكميل شده و در حالت اشباع قرار گرفته، اما با اين وجود باز هم مشاهده مي كنيم از سوي شهرداري شيراز براي ساخت مجتمع هاي تجاري جديد در اقصي نقاط شهر بدون آنكه تبعات اقتصادي و يا پيوست فرهنگي و ترافيكي مناسبي براي آن در نظر گرفته شده باشد مجوز صادر مي شود.

نماينده مردم شيراز در ادامه با اشاره به ظرفيت هاي سرمايه گذاري در شيراز گفت: طبق بررسي هاي صورت گرفته، اگر اين حجم از سرمايه كه طي ساليان گذشته در شيراز به سمت تجاري سازي هدايت شده، در مواردي همچون ايجاد واحدهاي توليدي كوچك در شهرك هاي صنعتي اطراف شيراز و يا ديگر نقاط استان بكار گرفته مي شد امروز با حجم بسيار بالايي از توليد ارزش افزوده و كارآفريني در سطح شيراز و استان فارس مواجه بوديم.

وي تصريح كرد: بايد يك نقشه جامع اقتصادي با پيوست هاي اجتماعي و فرهنگي براي شهر شيراز تعريف شود و بر اساس آن، سرمايه هاي جذب شده از بخش خصوصي و يا دولتي، به صورت هدفمند بكار گرفته شوند.
نظرات بینندگان