کد خبر: ۸۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیر آموزش و پرورش اقلید؛

شاخصه برتری هر جامعه توجه به علم است

مدیر آموزش و پرورش اقلید گفت: ارزش هر جامعه به میزان اهمیتی است که به علم داده می شود و ارزش علم نیز به معلم است لذا احترام به معلم احترام به علم ودانش و احترام به شعور والای انسانی است .

به گزارش شیرازه به نقل از کلیدفارس؛مجید مسعودی مدیر آموزش و پرورش اقلید در بازدید از مدارس این شهرستان که به مناسبت هفته معلم انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه مرتضی مطهری از زحمات معلمین تقدیر وتشکر کرد و گفت: ارزش هر جامعه به میزان اهمیتی است که به علم داده می شود و ارزش علم نیز به معلم است لذا احترام به معلم احترام به علم ودانش و احترام به شعور والای انسانی است .

وی افزود: جایگاه علم و دانش در نظام اسلامی بسیار والا می باشد و بر همین اساس است که مقام معظم رهبری همواره بر علم اندوزی و ارتقای جایگاه علمی ایران اسلامی بسیار تاکید دارند.

مسعودی نیروی انسانی متخصص را بزرگترین سرمایه یک کشور عنوان کرد و افزود:آینده روشن هر کشور در گرو تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است و این معلمان هستند که با روح تعهد به انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران؛ زمینه های تربیت چنین نسلی را فراهم می سازند .

مدیر آموزش وپرورش اقلید عنوان کرد: مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش را بالاترین دستگاه کشور دانسته اند چراکه زیربنای توسعه کشور، علم است که معلمین آن را در جامعه بنا نهاده اند.

وی تأکید کرد: تواضع در برابر معلم تنها به دوره دانش آموزی محدود نمی شود.

مسعودی احترام و تکریم از مقام معلم را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و افزود: معلم با کار خود مروج علم و روشنایی است و همه ما باید بکوشیم تا شأن و منزلت والای معلمان در جامعه نهادینه شده و تکریم از معلم مختص به یک روز نشود.

وی با یادآوری اهمیت شغل معلمی و جایگاه آن در سرنوشت کشور افزود: با توجه به نقش و تاثیری که معلمان در دل و جان کودکان و نوجوانان دارند لذا آنها نیز باید خود را متناسب با این وظیفه مهیا سازند و بیش از بقیه به خودسازی و آشنایی به دانش روز بپردازند .

نظرات بینندگان