کد خبر: ۸۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
به مناسبت هفته معلم

فرهنگیان سپیدان با امام جمعه شهرستان دیدارکردند

جمعی از معلمین و فرهنگیان شهرستان سپیدان به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و هفته معلم به دیدار امام جمعه این شهرستان رفتند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون،در اين دیدار ، حجه الاسلام والمسلمين موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان ضمن تبريك هفته معلم و گراميداشت ياد و خاطره استاد شهید مطهری به بیان جايگاه علم و عالم در دين اسلام پرداخت و افزود : مقام علم و عالم از مقام عابد بالاتر است .

امام جمعه شهرستان سپیدان با اشاره به روایتی گفت : کسی که علمی را داشته باشد و به آن عمل کند و آن را به دیگران هم تعلیم دهد نزد خداوند متعال جایگاه بزرگی خواهد داشت .

وی گفت : آينده فرهنگی و علمی جامعه به دست معلم است و سنت علم و عالم پروری بهترين سنت حسنه معلمان است .

موسوی انور با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که معلمی شغل انبیاء است افزود: باتوجه به تعبیری که حضرت امام به کار برده اند معلم خوب باید یک روانشناس خوب باشد و همچون انبیاء با هرشخصی با توجه روحیات و اخلاقیات آن صحبت کند.

 امام جمعه شهرستان سپیدان با بیان اینکه هدایت و راهنمایی معلمین میتواند مسیر زندگی دانش آموزان را تغییر دهد؛ افزود: تشویق دانش آموزان توسط معلمین میتواند جهش بزرگی در درس و اخلاق دانش آموزان ایجاد کند و این خود میتواند مسیر زندگی آنان را تغییر دهد.

 وی افزود: نحوه درس دادن معلمین خود هنر بزرگی است چرا که بیان صحیح مطالب برای دانش آموزان بسیار مهم است و میتواند  در یادگیری آنان نقش موثر و کارآمدی داشته باشد.

 حجه الاسلام والمسلمين  موسوی انورضمن تشکر از زحمات معلمان در جهت ارتقای سطح رشد علمی و تربیتی دانش آموزان شهرستان گفت : معلمان بايد به مسئوليتی كه بر عهده دارند مانند يك تكليف شرعی نگاه كنند .

در ابتدای اين دیدارمهبودی مدير آموزش و پرورش شهرستان سپیدان در سخنان کوتاهی ضمن تبریک هفته معلم به جامعه فرهنگیان بر حفظ جايگاه و شأن و منزلت معلمان در جامعه تأكيد كرد

لازم به ذکر است که در این دیدار مدیر و معاونان آموزش و پرورش شهرستان سپیدان ، جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج  سپاه سپیدان ، فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی ، مسئول کانون بسیج فرهنگیان ، جمعی از فرهنگیان نمونه حضور داشتند .


نظرات بینندگان