کد خبر: ۸۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
در گفتگو با «شیرازه» مطرح شد؛

انتقاد یک عضو شورای شهر شیراز از جزیره‌ای کار کردن متولیان فرهنگی شهر/ تبیین عملی «سومین حرم اهل بیت (ع)»، نیازمند هم‌اندیشی و همدلی

هاجری گفت: تفسیر متناسب از فرموده رهبری مبنی بر عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) با هم‌اندیشی و همدلی حاصل می‌شود.

به گزارش شیرازه، محمدرضا هاجری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به ساخت مساجد تصریح کرد: نهضت مسجدسازی با توجه به نیازی که احساس می‌شد به تصویب شورای شهر رسید و شهرداری شیراز در این طرح پیش‌قدم شده و امسال 30 مسجد در 10 منطقه شهر شیراز احداث می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه با نیازسنجی که از یاوران شورا و شهرداران ناظر منطقه‌های شیراز انجام‌گرفته، در محله‌هایی که فاقد مسجد هستند، شهرداری فضای موردنیاز را فراهم می‌کند، گفت: در مسجد به‌عنوان سالم‌ترین مکان‌ها می‌توان با ایجاد جذابیت‌ها بسترسازی فرهنگی در محله‌ها کرد.

تمام کمبودهای مساجد فعلی با ساخت مسجدهای جدید جبران می‌شود

هاجری با اشاره به اینکه تمام کمبودهای مساجد فعلی در ساخت مسجدهای جدید جبران می‌شود، گفت: از این به بعد فرهنگسرا نمی‌سازیم و خدمات موردنیاز مردم از ورزشی، علمی، هنری، قرآنی و فضای سبز به مساجد اضافه خواهد شد و با ایجاد این امکانات از مسجدگریزی برخی جوانان جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساخت 30 مسجد با اولویت مناطق کم‌برخوردار شیراز، یک واحد 100 متری برای امام جماعت و یک واحد 100 متری برای خادم مسجد به همراه یک واحد تجاری 60 متری به‌عنوان منبع درآمد مسجد بدون حتی یک ریال عوارض شهرداری در نظر گرفته‌ایم و برای مساجدی که نیاز به مرمت و بازسازی داشته باشند هم بودجه تخصیص داده‌شده است.

این عضو شورای شهر افزود: محله محوری، مسجدمحوری و روحانی محوری در دستور کارگروه فرهنگی شورا قرارگرفته است که با حفظ هویت محله فعالیت‌های فرهنگی برون‌سپاری شده و با همکاری خود مردم انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا خاطرنشان کرد: 100 کانون فعال فرهنگی در شیراز شناسایی شدند که علاوه بر حمایت از اینها به نیابت از شهرداری شیراز ،پنج فعالیت در زمینه‌های آموزش سبک زندگی اسلامی - ایرانی، آموزش اخلاق شهروندی، مشاوره‌های اجتماعی، امربه‌معروف و نهی از منکر همچنین عفاف و حجاب را در محله‌های خود در قالب برنامه‌های متنوع انجام خواهند داد.

60 یادواره شهدا با همکاری کنگره سرداران شیراز برگزار خواهیم کرد

هاجری درباره دیگر برنامه‌های فرهنگی سال جاری گفت: 60 یادواره شهدا با همکاری کنگره سرداران شیراز برگزار خواهیم کرد و یک جو معنوی در محلات ایجاد می‌شود.

وی افزود: جشنواره‌های فرهنگی ورزشی متنوعی نیز برگزار خواهد شد که از پیشنهاد‌ها و مطالبات مردم هم استقبال می‌کنیم چراکه خود مردم بهتر نیازها را شناسایی می‌کند تا ما مسئولینی که از پشت درهای بسته تصمیم‌گیری می‌کنیم.

راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی در شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در بخش دیگر سخنان خود به راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: می‌خواهیم در فضای مجازی و سایبری حضور فعال داشته باشیم که از نظرات جوانان هم استفاده می‌کنیم.

این عضو شورای شهر با انتقاد از جزیره‌ای کار کردن متولیان فرهنگی در شهر شیراز بیان کرد: با توجه به نام‌گذاری سومین حرم اهل بیت(ع) از سوی رهبر انقلاب و توصیه‌هایی که داشتند، هیچ دستگاهی در فارس نمی‌تواند بگوید که من موفق عمل کردم و در این راستا نیاز به هم‌اندیشی و هم‌دلی متقابل داریم تا یک تفسیر متناسب با سومین حرم اهل بیت(ع) ارائه شود.

نظرات بینندگان