کد خبر: ۸۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

برگزاری جلسه شورای فرهنگی عمومی مرودشت

جلسه شورای فرهنگ عمومی مرودشت با حضور آیت الله شیخ علی موحد و جمعی از مسئولان شهرستان در مرودشت برگزار شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، نشست شورای فرهنگی عمومی شهرستان مرودشت با حضور آیت الله شیخ علی موحد مسول حوزه های علمیه خواهران استان فارس و امام جمعه شهرستان مرودشت به همراه فرماندار و اعضای شورای اداری و فرهنگ عمومی این شهرستان در محل دفتر امام جمعه این شهرستان تشکیل گردید.

در این نشست حجت السلام و المسلمین قنبرعلی احمدی امام جمعه شهرستان مرودشت ضمن تبریک مبعث بزرگ نبی مکرم اسلام اظهار داشت: پیام بزرگ بعثت ارمغان تزکیه و تعلیم در سایه فرهنگ وحیانی و الهی می باشد.
 
احمدی مهمترین و اساسی ترین اصل برای تحقق بخشیدن به شعار انتخابی سال از سوی مقام معظم رهبری را ترویج و تزریق فرهنگ صحیح اسلامی دانست و عرضه داشت: چناچه فرهنگ زیرساخت اقتصاد، علم، سیاست، اخلاق و هنر گردد، پنجه مقاومت جامعه می شود و با نخ تسبیح فرهنگ، به یکدیگر متصل خواهد شد.
 
احمدی لازمه اقتصاد مقاومتی را فرهنگ مقاومتی دانست و بیان داشت: فرهنگ های حاکم بر پیرامون تاریخی ما خالص و اصیل و مطلق نبوده است و تحت تاثیر شرایط حاکم و محکوم در هم تنیده و به همدیگر آمیخته شده است و زمانی که فرهنگ ما برگرفته از فطرت و اصالت باشد، همان فرهنگ قرآنی و وحیانی را خواهیم داشت و فرهنگ اقتصاد مقاومتی شکل خواهد گرفت که فرهنگ مذکور هرگز اسارت پذیر نبوده و به دنبال خود نیز ساست و هنر مقاومتی را به ارمغان خواهد آورد.
 
احمدی در  پایان، ساختن و مهیا کردن زیرساخت های اقتصادی از جمله مسجد با محوریت قرآن و عبادت و بهره گیری از علوم قرآنی به واسطه تربیت فرزندان صالح را لازمه پویایی اقتصاد مقاومتی در سایه فرهنگ صحیح دینی عنوان کرد.
 
خبرنگار: سیدبهنام موسوی
نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان