کد خبر: ۸۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
خطیب جمعه ی فراشبند:

اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی پشت و روی یک سکه هستند

حجت الاسلام ابراهیمی: مقام معظم رهبری ستون خیمه انقلاب است و به هیچ وجه و از جانب هیچ کس نباید مورد هجمه و آسیب قراربگیرد.

به گزارش سرویس سیاسی نخل بیدار، حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند در خطبه های نماز جمعه این هفته فراشبند با اشاره به هفته معلم و سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص ایشان فرمودند: نتیجه اخلاص آن عالم زمان شناس و نیاز شناس، ماندگاری آثار برجسته اوست.

 

 امام جمعه فراشبند خطاب به آقای روحانی رئیس جمهور محترم مبنی بر بازخوانی کتاب استاد مطهری و هشدار ایشان مبنی بر خطر بزرگ اسلام انقلابی، در برابر انقلاب اسلامی، گفت: جناب آقای رئیس جمهور اولا ًآدرس این فرمایش را ارائه و بفرمائید شهید مطهری در کدام یک از کتابهای خویش چنین فرمایشی دارند.

 

ثانیاً اگر برداشت شما از مجموعه سخنان آن شهید، پیرامون انقلاب اسلامی این است، بنظر بنده اشتباه است چرا که آن شهید عزیز، سیاسی تر، عالمتر و مدبرتر ازامام (ره) نبود.

 

وی افزود: شهید مطهری(ره) همیشه خود را شاگرد امام(ره) می دانست و امام بارها و بارها از اسلام انقلابی سخن گفته است همانگونه که در 3 اسفند سال67 در دیدار با روحانیون فرمودند: استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت و یا در 6 تیرماه 61 در پیام خود به ملت ایران به مناسبت تجلیل از شهدای هفتم تیر فرمودند: این فاجعه غمناک و شهادتهای پی در پی به پیروزی اسلام انقلابی سرعت بخشید.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دوم فروردین 69 در جوار حرم رضوی که فرمودند: "مردم نباید فراموش کنند که ما هرچه داریم به برکت اسلام ناب و اسلام انقلابی است" خطاب به رئیس جمهور و ملت شریف ایران گفت: اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی پشت و روی یک سکه هستند. اسلام بدون انقلاب، اسلام سکولار، اسلام آمریکایی و سعودی و اسلام مرفهین بی درد است.

 

وی ادامه داد: معنای انقلاب اسلامی این است که ما مردم ایران، انقلابی قبول داریم که مبتنی بر احکام و قوانین اسلامی باشد نه غیر اسلامی  و اسلام انقلابی یعنی اسلامی که در ان خمودگی و بی تفاوتی نباشد، فقط عمل شخصی نباشد، فقط گلیم خود را از آب کشیدن و به سایر مظلومان توجه نکردن نباشد.

 

امام جمعه فراشبند بهترین جواب به سخنان اخیر رئیس جمهور در رابطه با اسلام انقلابی را فرمایش رهبر انقلاب در روز 25 شهریور 94 دانست که گویا ایشان این روزها را می دیدند که پیشاپیش جواب متقن و محکم دادند.

 

وی افزود: اسلام انقلابی یک بعد کلی، عمومی و جهانی دارد و انقلاب اسلامی دارای بعد ملیتی و سرزمینی است. به عبارت دیگر تا مسلمانان عالم به تفکر اسلام انقلابی نرسند و اسلام انقلابی را در نهاد خود نهادینه نکنند، نمی توانند در عالم خارج و عمل، به انقلاب اسلامی برسند.

اینکه ما امروز از نعمت انقلاب اسلامی برخورداریم بخاطرآن است که در اذهان این ملت انقلابی، اسلام انقلابی نهادینه شده بود. یعنی ملت ایران بعد از انقلاب مشروطیت به دنبال اسلام انقلابی بودند نه اسلام آتا ترک و رضا خانی .

 

خطیب جمعه فراشبند خطاب برخی مسئولین که بعضاً حرفهایی میزنند که با سخنان و فرمایشات رهبری زاویه دارد، گفت: آیا فکر نمی کنید که پروزه نفوذ در وجود آنها رخنه کرده است و خود را برتر از رهبری می دانند ؟ آیا این رفتارهای معکوس در تضعیف ولایت فقیه نیست؟

 

وی، مقام معظم رهبری را ستون خیمه انقلاب دانست که به هیچ وجه و از جانب هیچ کس نباید مورد هجمه و آسیب قراربگیرد. البته اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی هرگز اجازه تضعیف آنرا نخواهد داد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر و صلیب سرخ، هدف از تشکیل این نهاد مقدس را تخفیف آلام انسانی و پیشرفت بهداشت عمومی، کمک به زلزله زدگان، سیل زدگان و خدمت به زخمی های جبهه و جنگ و دهها مورد دیگر دانست.

 

وی افزود: این نهاد که درایران به نام جمعیت هلال احمر و درخارج با نام صلیب سرخ شناخته می شود، در دنیا ودر کشور ما نیزصاحب وقفیات زیادی است.

 

امام جمعه فراشبند از مردم خواست که جمعیت هلال احمر را از نظر مالی و از نظر وقفیات، یاری کنند.

 

وی افزود: ما درشهرستان فراشبند احتیاج به یک پایگاه امداد و نجات و درمانگاه داریم، لذا خیرینی که زمین دارند می توانند بابت احداث پایگاه و درمانگاه زمین اهداء کنند و مساعدت مالی کنند.

 

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر آمادگی لازم جهت فراگیری کمکهای اولیه و سایر دوره ها به صورت رایگان را دارد.

 

خطیب جمعه فراشبند در بخش دیگری از سخنان خود یکی از پدیده های زشت و ویرانگر و خانمان سوز در جامعه که در تضاد آشکار با احکام نورانی اسلام است را ربا و ربا خواری داست و گفت: ربا خواری در حد شرک به خدا و اعلان جنگ با خداست.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بیان داشت: رباخواران از فلاح و رستگاری محروم هستند و جامعه ای که با نظام ربا خواری همدوش و همراه است از اطاعت خداوند و رسول (ص) به دور و از رحمت و لطف خداوند محروم است.

 

وی افزود: سود بانکی در ایران براساس عقود اسلامی است و اگر غیر از این باشد آن هم رباست و ربا در قرض  و در اشیاء کیلی و وزنی است و در سایر امور ربا نیست.

 

امام جمعه فراشبند در ادامه ضمن تبریک عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) یکی از پیامهای بعثت را مبارزه با ربا و رباخواران دانست.

 

 

 

  

 

نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان