کد خبر: ۸۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با «شیرازه»؛

دولت حمایت‌های لازم را از راننده تاکسی‌ها ندارد/ شهرداری موظف به نصب تاکسی‌متر است

تذروی گفت: برخی مسافرکش‌های شخصی توان خرید خودروی جدید و پیوستن به سازمان تاکسی‌رانی را ندارند.

به گزارش شیرازه، محمدتقی تذروی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به زحمات راننده تاکسی‌ها به مطالبات و مشکلات این قشر چند هزار نفره در شیراز پرداخت.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به جمعیت راننده تاکسی‌ها در شیراز بیان کرد: تاکسیران‌ها حدود 12 هزار نفر و مسافرکش‌های بدون پلاک تاکسی 13 هزار نفر هستند.

دولت مثل گذشته حمایت‌های لازم را از راننده تاکسی‌ها ندارد

عضو و ناظر بر سازمان تاکسی‌رانی شیراز گفت: در حال حاضر قیمت یک پژو، سمند یا پراید با همان قیمت کارخانه در اختیار رانندگان قرار داده می‌شود و حدود 15 میلیون تومان وام نیز به‌صورت محدود پرداخت می‌شود اما دولت مثل گذشته حمایت‌های لازم را از راننده تاکسی‌ها ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه سازمان تاکسی‌رانی حمل مسافر توسط کسانی که خودروشان فاقد پلاک تاکسی باشد، خلاف قانون است.

برخی مسافرکش‌های شخصی توان خرید خودروی جدید و پیوستن به سازمان تاکسی‌رانی را ندارند

تذروی با بیان اینکه برخی مسافرکش‌های شخصی توان خرید خودروی جدید و پیوستن به سازمان تاکسی‌رانی را ندارند، تصریح کرد: تدابیری جهت ساماندهی آنها اندیشیده شده که می‌توان به تشکیل خطوط مبدأ و مقصد اشاره کرد؛ به صورتی‌که در مسیرهایی که معمولاً مسافرهای ثابت و زیاد وجود دارد، تعدادی خودرو مشخص و شناسنامه‌دار با نرخ ثابت مشغول به فعالیت شوند.

عضو و ناظر بر سازمان تاکسی‌رانی شیراز گفت: مطالبات راننده‌های تاکسی بیشتر به زیر پوشش قرارگرفتن بیمه، قرارگرفتن شغل تاکسی‌رانی جزو مشاغل سخت و نیازمندی به لوازم‌یدکی خودرویی به همراه ارائه تسهیلات بیشتر است؛ چراکه اگر خودرو یا خود راننده نقصی برایش ایجاد شود از گردونه اقتصادی خارج‌شده و در تأمین معیشت خانواده با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

این عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگر سخنان خود گفت: شورای شهر شیراز، افزایش مبلغ 450 تومان برای هر کورس تاکسی‌های گردشی را تصویب کرد و بعد از ارسال به فرمانداری برگشت داده شد، اما شورا همچنان اصرار بر این مصوبه دارد.

تذروی با بیان اینکه شاید برخی بگویند چرا مبلغ کرایه را رُند نمی‌کنید، ادامه داد: مبلغ افزایشی اگر به 500 تومان برسد، می‌شود 25 در صد افزایش که خودبه‌خود در سرویس مدارس، تاکسی‌های تلفنی و تاکسی پایانه تأثیر می‌گذارد.

بهترین راه‌حل نصب تاکسی‌متر بر روی تاکسی‌های گردشی است

وی افزود: با مبلغ 450 تومان بین راننده و مسافر مشکلاتی بر سر نرخ پیش می‌آید که بهترین راه‌حل آن نصب تاکسی‌متر بر روی تاکسی‌های گردشی است که از تأکیدات شورای شهر به شهرداری شیراز هست.

عضو و ناظر بر سازمان تاکسی‌رانی شیراز در پایان با تأکید بر حفظ جایگاه راننده تاکسی‌ها گفت: درگذشته درآمد یک تاکسی کفاف زندگی چند خانواده را می‌داد که امروزه این‌طور نیست و راننده تاکسی‌ها جزو اقشار کم‌درآمد جامعه هستند که با حفظ جایگاهشان به‌عنوان فعالان حمل‌ونقل باید مورد احترام مسافرها باشند و از حقوق آنها دفاع شود.

نظرات بینندگان