کد خبر: ۸۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

کاشت گیاهان دارویی برای نخستین بار در اراضی کشاورزی شهرستان مُهـر

مهندس صفری: در راستای تغییر الگوی کشت، رونق بازار محلی و بحران وضعیت آبی و اقلیم منطقه اقدام به برگزاری چندین کارگاه و کلاس آموزشی کرده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از عصر مُهـر به نقل از جهاد کشاورزی شهرستان مهر، مهندس یوسف صفری کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: در راستای تغییر الگوی کشت، رونق بازار محلی و بحران وضعیت آبی و اقلیم منطقه اقدام به برگزاری چندین کارگاه و کلاس آموزشی کرده است.

وی بیان داشت: در زمینه معرفی گیاهان دارویی سازگار با منطقه، نحوه کاشت، داشت و برداشت و چگونگی عرضه آن به بازار که ماحصل اقدامات انجام شده منجر به کاشت بیش از 2 هکتار گونه های دارویی با نیاز آبی کمتر نظیر آویشن باغ، بادرنجبویه، مرزنجوش و شاهی برگ ریز بوده که برای نخستین بار در شهرستان مهر کشت شده است.

 صفری ادامه داد: طی بازدید های بعمل آمده همه گونه ها از وضعیت رویشی مناسبی برخوردار هستند.

مهندس صفری افزود: علی رغم وجود هزینه های بالای کاشت گیاهان دارویی مشکلات فروش و عرضه محصولات تولیدی خوشبختانه کاشت گونه های دارویی در مقایسه با سنوات گذشته در این شهرستان روندروبه افزایشی داشته است.

وی ادامه داد: ازمسئولین ذیصلاح درخواست می شود چون در نقطه آغازین و شروع اولیه طرح کاشت گیاهان دارویی قرار داریم و با توجه به شرایط منطقه که فعالیت مذکور می تواند عاملی برای رونق بازار محلی باشد جهت تشویق کشاورزان به گونه ای برنامه ریزی گردد تا این قشر زحمتکش دغدغه فروش و عرضه محصولات تولیدی خود را نداشته باشند.

پایان پیام
نظرات بینندگان