کد خبر: ۸۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
شاعرانِ «پایتخت ادبیات ایران» کتاب معرفی می‌کنند

میزبانی شیراز از نشست کتاب‌خوان «جهان نمای شعر»/ شهر راز در هفته شیراز میزبان نشست ویژه شاعران خواهد بود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری نشست کتاب‌خوان با عنوان «جهان نمای شعر» در شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، سعیده ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: نشست کتاب‌خوان، سلسله برنامه‌هایی است که در آن اهالی فرهنگ، هنر، رسانه، دانشگاهیان، کتابداران، اعضای کتابخانه‌های عمومی و عموم مردم به معرفی کتاب‌های موردعلاقه خود می‌پردازند وی ابراز داشت: سال گذشته بیش از ۴۳ نشست کتاب‌خوان با موضوعات مختلف و مخاطبان گوناگون در استان فارس برگزار شد.

ابراهیمی ادامه داد: امسال نشست‌های کتاب‌خوان با رویکرد تخصصی دنبال می‌شود و در همین راستا شیراز در اولین گام در هفته شیراز میزبان نشست ویژه شاعران خواهد بود.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس بابیان اینکه نشست کتاب‌خوان «جهان نمای شعر» سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ در محوطه سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس برگزار می‌شود گفت: در این نشست با حضور اهالی فرهنگ و ادب و مسئولین، ۱۰ شاعر شیرازی به معرفی کتاب در حوزه شعر و قرائت اشعاری از سروده‌های خود می‌پردازند.

ابراهیمی، شیراز را پایتخت ادبیات و شعر ایران توصیف کرد و گفت: دو تن از ارکان چهارگانه شعر ایران، یعنی حافظ و سعدی در شیراز زیسته‌اند و علاوه بر آن‌ها شاعرانی همچون، وصال، شوریده، وصف، باب افغانی، قرآنی، اهلی، مکتبی و بابا کوهی در این شهر به عرصه شعر و ادب ایران معرفی‌شده‌اند کما اینکه شعر در استان فارس و شیراز در دوره معاصر نیز چهره‌های شناخته‌ای دارد.

وی در پایان گفت: پس از برگزاری نشست کتاب‌خوان شعر در شیراز که یکی از ظرفیت‌های انکارناپذیر این شهر به شمار می‌رود با شناسایی پتانسیل‌های دیگر، حداقل چهار نشست تخصصی دیگر تا پایان سال در شیراز برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان