کد خبر: ۸۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
با حضور استاندار فارس در پاسارگاد؛

عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای سعادت شهر و ارسنجان آغاز شد

عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای سعادت شهر و ارسنجان از محل شش چاه حفر شده در تنگه بلاغی و سد سیوند شهرستان پاسارگاد آغار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای سعادت شهر و ارسنجان از محل شش چاه حفر شده در تنگه بلاغی و سد سیوند با حضور محمد علی افشانی استاندار فارس، رضاییان معاون عمرانی استانداری، دهقان مدیر عامل آب منطقه ای،فرمانداران پاسارگاد وارسنجان و جمعی از مسولان استانی و محلی آغار شد.

 استاندار فارس در این مراسم اظهار داشت:خوشبختانه امروز با تلاش های گسترده که انجام شده است، شاهد شروع پروژه آبرسانی به شهرستان های پاسارگاد و ارسنجان و کل روستاهای مسیر هستیم.

 وی ادامه داد: این پروژه در فاصله زمانی دو ساله به بهره برداری خواهد رسید که طول پروژه 47 کیلومترمی باشد و اعتبار مورد نیاز حدود 35میلیارد تومان است.

افشانی اضافه کرد:  اعتبار این پروژه از محل تامین ورق وساخت لوله که در اختیار پیمانکار گذاشته می شود تامین خواهد شد و همینطور به واسطه همکاری پیمانکار، این پروژه در مدت دوسال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار فارس ادامه داد: تامین آب شرب اولویت اول در استان فارس است و با توجه به خشکسالی هایی که وجود دارد  امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه مشکل آب شهرستان های پاسارگاد و ارسنجان و روستاهای مسیر مرتفع شود.

حمیدرضا دهقان مدیر عامل آب منطقه ای فارس نیز اظهار داشت: به وسیله این پروژه تلاش شده است کمبود آب دو شهرستان و روستاهای تابعه تامین شود، با توجه به خشک شدن چاه های آبرفتی این دو شهرستان مشکل در تامین آب پایدار برای این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: این طرح،طرح بلند مدتی است که آب شرب پایدار تا سال 1417  را برای جمعیت 50 هزار نفری که در این پروژه دیده شده است، تامین می کند.

دهقان اضافه کرد: برای هر نقطه از کشور وزارت نیرو وشرکت های تابعه یک پروژه آبرسانی دارد که این پروژه ابرسانی شهرستان های پاسارگاد و ارسنجان کلان و بلند مدت است که برای روستا های مسیر و این دوشهرستان می باشد.

وی بیان داشت: ممکن است نقطه ای در مسیر این پروژه دچار کمبود آب شرب باشد و در آن منطقه که حتی یک خانواده عشایر هم می تواند باشد،مشکل کم آبی و یا بی آبی وجود داشته باشد که قطعا با برنامه ریزی همکاران ما در ابفا انجام  می دهند، انشالله مشکل آب این روستاها  و مجموعه جیسقان نیز حل خواهد شد.

 

نظرات بینندگان