کد خبر: ۸۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مسئولان مربوطه پاسخ دهند

آیا نمایندگی گردشگری در سپیدان به اداره تبدیل خواهد شد؟

حال باید دید توریستی ترین شهرستان استان فارس تا چه زمانی فاقد یک متولّی و اداره مستقل جهت امر گردشگری و جذب توریست خواهد بود؟ آیا بزودی شاهد فراهم شدن بستر ها و استاندارد های لازم نظیر وجود چندین هتل ، پارک و ... در شهرستان خواهیم بود یا خیر ؟

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، شهرستان سپیدان که در هر چهار فصل میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور خصوصا شیراز می باشد اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ندارد و به صورت نمایندگی اداره می‌شود.

باشروع فصل گرما و سبزشدن برگ درختان  آغاز فصل جدید مسافرت ها، حجم وسیعی از گردشگران داخلی، از توریستی ترین شهرستان استان فارس بازدید خواهند کرد .اما متاسفانه این شهرستان اداره مستقل گردشگری ندارد وجای بسی تاسف وتعجب است.

 شهرستان سپیدان با وجود داشتن مناطق تفریحی و گردشگری بسیار زیاد و پذیرا بودن از انبوه مسافران در تمامی فصول سال،هنوز دارای یک متولّی یا اداره مستقل در امر گردشگری و توریسم نمی باشد. البته باید گفت این امر (وظایف  یک اداره مستقل گردشگری ) هم اکنون در حد یک واحد نمایندگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان در شهرستان سپیدان اداره می شود و جوابگوی خیل انتظارات از بخش گردشگری سپیدان نمی باشد .

 البته تاکنون پیگیری هایی مکرری در جهت اخذ مجوز اداره میراث فرهنگی و گردشگری سپیدان از سوی مسئولان شهرستانی به عمل آمده که با توجه به آماده نبودن زیر ساخت های لازم و استاندارد های کافی جهت دریافت این مجوز ، این امر تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است .

حال باید دید توریستی ترین شهرستان استان فارس تا چه زمانی فاقد یک متولّی و اداره مستقل جهت امر گردشگری و جذب توریست خواهد بود؟ آیا بزودی شاهد فراهم شدن بستر ها و استاندارد های لازم نظیر وجود چندین هتل ، پارک و ... در شهرستان خواهیم بود یا خیر ؟

نبود اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان سبب شده است برخی از آثار تاریخی و ظرفیت های گردشگری شهرستان مورد غفلت و بی توجهی واقع شوند.
سالانه بیش از چندین میلیون مسافر از مسیرهای این شهرستان تردد میکنند واین ظرفیت خوبی در این منطقه برای جذب گردشگر وجود دارد که مورد توجه جدی واقع نشده است.
از مهمترین ظرفیت های گردشگری وجود  آبشار های وتفرجگاهها وبقاع متبرکه ومساجد دراین شهرستان است مربوط به دوره تاریخی  تاریخی  باقدمتی بسیاراست که به دلیل بی توجهی با خطر تخریب و نابودی مواجه است.

حال پس ار سال ها بی توجهی به این مقوله مهم قراراست به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس برای نخستین بار در کشور، 8 نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان های این استان به اداره تبدیل شدند .

مصیب امیری با بیان اینکه از 29 شهرستان استان 4 شهرستان دارای اداره هستند افزود: در حال حاضر و با پیگیری های به عمل آمده 8 دفتر نمایندگی در شهرستان های فارس شامل ممسنی، فسا، خرم بید، جهرم، سپیدان، داراب، آباده و شیراز به اداره ارتقاء یافتند.
به گفته وی هم اکنون دفتر نمایندگی در 2 شهرستان گراش و رستم نیز فعال شده است .  
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: با تبدیل دفتر نمایندگی های میراث فرهنگی به اداره بی شک روند فعالیت های این ادارات د تر خواهد شد و برنامه های تعریف شده سازمان با جدیت پیگیری و اجرا می شود.
امیری اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور با همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور شرایطی به وجود آمد که نمایندگی های شهرستان های فارس به اداره تبدیل شوند.  

حال باید دید این وعده پس از گذشت چندین سال عملی خواهد شد یاخیر؟


نظرات بینندگان