کد خبر: ۸۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

دانشجوی نخبه پیام نور خرامه در آستانه ثبت دومین اختراع

پوریا گمرکچی دانشجوی رشته شیمی کاربردی دانشگاه پیام نور خرامه در حال ثبت اختراع دوم خود است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، دانشگاه پیام نور خرامه به عنوان یکی از موسسات آموزشی برتر استان فارس، استعدادهای زیادی در زمینه های مختلف تحصیلی، علمی، ورزشی و پژوهشی را در خود پرورش داده است.

پوریا گمرکچی دانشجوی رشته شیمی کاربردی دانشگاه پیام نور خرامه در حال ثبت اختراع دوم خود است؛ وی که ورودی سال 92 است اختراع خود در زمینه استخراج فرآورده های صنعتی از گاز مرکبات را به ثبت رسانده و در حال ثبت دومین اختراع خود برای ساخت محلولی برای بستن زخم های عفونی همچون سالک است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Ordibehesht/18%20gomrok/18%20ordibehesht%20%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9%DA%86%DB%8C%201.jpg

این نخبه علمی که در سال 93 به عنوان پژوهشگر برتر کشوری نیز معرفی شده است و دارای 4 مدرک بین المللی زبان خارجی است در مورد اختراع اول خود گفت: این اختراع در تولید نخ تار و پود باند و گاز استریل، نخ بخیه جذبی، پلاستیک تجزیه پذیر و بی حس کننده هایی به جای عصاره میخک کاربرد دارد.

وی با بیان این نکته که این اختراع در کارخانه های نساجی پزشکی و کارخانه های پلاستیک سازی کاربرد زیادی دارد بیان داشت: اختراع استخراج فرآورده های صنعتی علاوه بر اینکه ثبت دانشگاه علوم پزشکی شده تاییده پزشکی نیز دارد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Ordibehesht/18%20gomrok/18%20ordibehesht%20%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9%DA%86%DB%8C%202.jpg

گمرکچی با اشاره به شیوع سالک در شهرستان خرامه اضافه کرد: در صورت حمایت از اختراع دوم جهت تولید انبوه این دارو، می توان کمک زیادی به درمان این بیماری کرد که حمایت ویژه مسئولین شهرستان را می طلبد.

نظرات بینندگان