کد خبر: ۸۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئيس دانشگاه شيراز عنوان کرد:

«برق و انرژی»؛ مهمترين چالش‌ فرارو/ نقش دانشگاه شیراز در توسعه پایدار

مجيد ارشاد در همایش مهندسی برق ابراز امیدورای کرد: برگزاري چنين كنفرانس‌هايي سبب ارتباط قوي تر ميان صنعت و دانشگاه شود.
به گزارش «شیرازه»، رئيس دانشگاه شيراز در مراسم افتتاحيه كنفرانس مهندسي برق با تاكيد بر رسالت اجتماعي دانشگاه ها براي حل مشكلات و معضلات موجود در جامعه بیان داشت : اميد آن مي رود كه برگزاري چنين كنفرانس هايي سبب ارتباط قوي تر ميان صنعت و دانشگاه شود.

مجيد ارشاد افزود: يكي از مهمترين چالش هاي فراروي ما، موضوع برق و انرژي است و دانشگاه شيراز با سابقه درخشان و قدمت 70 ساله مي تواند زمينه مناسبي را براي توسعه پايدار و پيشرفت همه جانبه ايجاد کند.

وی با تاكيد بر تربيت دانشجوي كارآفرين در دانشگاه ها، خاطر نشان كرد: هر مجموعه اي كه با هم فكر كنند، تصميم بگيرند و عمل كنند، قطعا مي توانند به نتيجه مطلوب دست يابند.

 فرجاه، دبير علمي كنفرانس در آيين گشايش خاطر نشان كرد : در گذشته ، شيراز به عنوان قطب الكترونيك كشور مطرح بوده و دانشكده مهندسي با بيش از نيم قرن سابقه، كارنامه درخشاني را در ارائه خدمات و گسترش دانش فني در جامعه ايفا كرده است

وي ادامه داد: حدود 1200 مقاله به دبيرخانه كنفرانس ارسال شد و پس از داوري هاي لازم توسط اساتيد دانشگاه هاي كشور، حدود 570 مقاله به صورت سخنراني و پوستر ارائه مي شود.

استاد دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر اظهار داشت : 5 كارگاه آموزشي و سه ميزگرد صنعتي با موضوعاتي از قبيل دولت الكترونيك و صنعت برق در مدت 3 روز برگزاري كنفرانس شيراز برگزار مي شود.
نظرات بینندگان