کد خبر: ۸۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

ناخالصي زياد در ترياك مسموميت حاد و مزمن به دنبال دارد/ توجه به نقش خانواده در پيشگيري از اعتياد

ابراهیمی گفت: افزودن ناخالصي و سرب علاوه بر مسموميت حاد باعث افزايش شديد عوارض و حتي مرگ‌ومير شده و صدمات جبران‌ناپذيري را متوجه افراد و جامعه مي‌کند.
به گزارش «شیرازه»، محمدرضا ابراهيمي با بيان اين مطلب، هشدار داد: افزايش بيش از حد ناخالصي در مواد مخدر به ويژه ناخالصي زياد در ترياك و آن هم از نوع سرب مسموميت حاد و مزمن ايجاد کرده است.  

وي ضمن ابراز نگراني از افزودن ناخالصي‌هاي خطرناك بدليل از زياده‌طلبي و سودجويي سوداگران مرگ افزود: افزودن ناخالصي و سرب علاوه بر مسموميت حاد باعث افزايش شديد عوارض و حتي مرگ و مير گرديده و صدمات جبران‌ناپذيري را متوجه افراد و جامعه مي‌کند.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس خطاب به معتادين در سطح استان، گفت: به جاي مصرف ترياك، جهت درمان اصولي و منطقي بويژه درمان با مواد آگونيست به مراكز مجاز درمان در استان مراجعه کنید. 

ابراهيمي در ادامه نقش درمان بيماري اعتياد را مهم برشمرد و اظهار داشت: بحمداله با تلاش و همت دستگاه‌هاي متولي و با فراهم ساختن بستر مناسب در سراسر استان مراكز درمان بيماري اعتياد راه‌اندازي و بصورت بستري و سرپايي نسبت به ارايه خدمات اقدام مي‌نمايند كه افراد آسيب‌ديده از اعتياد مي‌توانند با مراجعه به اين مراكز بيماري خود را درمان كنند.  

وي به نقش خانواده در پيشگيري از اعتياد اشاره کرد و گفت: ویرانگری‌های حاصل از سوء مصرف مواد مخدر زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی می‌شود و سلامت جامعه بخصوص کانون گرم خانواده را به مخاطره می‌اندازد لذا بايد پدر و مادرها متوجه اهمیت نقش خودشان در پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان باشند و پیشگیری از اعتياد باید از خانه آغاز شود.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس، خاطر نشان كرد: اعتياد به مواد مخدر هزينه‌هاي مادي و معنوي سنگيني را به خانواده‌ها تحميل مي‌كند و بايد با حساسيت زياد از ايجاد اين عوارض پيشگيري كرد.

 ابراهيمي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي در خصوص خطرات مواد مخدر اظهار داشت: هر چقدر در زمينه پيشگيري سرمايه‌گذاري کنیم و مردم را از عواقب اين بلاي خانمانسوز آگاه سازيم جامعه را در برابر اين معضل ايمن ساخته‌ايم و اين امر تلاش و همت همه‌ي دستگاه‌ها را طلب مي‌كند كه بايد با همكاري بين‌بخشي و برنامه‌ريزي هدفمند در امر مبارزه همه جانبه با مواد مخدر اقدام نمايند.
نظرات بینندگان