کد خبر: ۸۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

«سرافراز» استعفا داد/عسکری رئیس سازمان صداوسیما شد

رهبر انقلاب در حکمی عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی با پذیرش استعفای آقای محمد سرافراز و تشکر از تلاش‌های انقلابی و ارزشیِ ایشان، آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری دام توفیقه
نظر به استعفای جناب آقای محمّد سرافراز و با تشکر از تلاشهای انقلابی و ارزشیِ دلسوزانه‌ی ایشان که هرگز نباید فراموش شود، جنابعالی را که برخوردار از پیشینه انقلابی و تجربیات مدیریتی در رسانه ملّی، هستید، به ریاست سازمان صداوسیما منصوب می‌کنم.
آنچه باید توصیه شود، در حکم اینجانب به جناب آقای سرافراز به تفصیل آمده است. لذا مؤکداً سفارش می‌کنم به برنامه‌ریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب و حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور مؤثر در فضای مجازی اهتمام بورزید و به خدای متعال توکل و اعتماد کنید.
توفیقات شما را از درگاه ربوبی مسألت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای
22 اردیبهشت 95

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین آقای سرافراز را به‌ عضویت در شورای‌عالی فضای مجازی منصوب کردند. آقای سرافراز پیش از انتصاب به ریاست سازمان صداوسیما، عضو حقیقی شورای‌ عالی فضای مجازی بود.

رئیس جدید صدا و سیما کیست؟

ایلنا نوشت:علی عسگری ازجمله افرادی‌ست که از پیش از انقلاب اسلامی با نهضت حضرت امام خمینی(ره)؛ بنیانگذار انقلاب اسلامی؛ همراه بود. او به‌صورت مستمر فعالیت‌های فرهنگی علیه رژیم پهلوی داشته و حتی چند بار برای این مسئله بازداشت شده است.

عسگری؛ دارای کار‌شناسی مهندسی الکترونیک، کار‌شناسی ارشد مدیریت و دکتری سیستم و بهره‌وری است. وی در زمان دفاع مقدس در بخش‌های مدیریتی همچون صنایع هوا و فضا فعالیت می‌کرد و بعد از دفاع مقدس در بخش‌های فرهنگی محتلف مانند مشاوره دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعاملی سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، مدیرعاملی بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاونت آموزشی سازمان صداوسیما، ریاست دانشکده صداوسیما و معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما فعالیت کرده است.

عسگری از دوستان نزدیک عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صداوسیما است و عهده‌دار معاون فنی رسانه ملی  در دوران مدیریت ضرغامی بود. وی مدیریت کارهای مهمی همچون تبدیل سیستم پخش تلویزیون از آنالوگ به دیجیتال را برعهده داشت. عسگری همچنین از طرف اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس بر‌تر انتخاب شده و جایزه مدیر جهادی را دریافت کرده است.

نظرات بینندگان