کد خبر: ۸۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
جشنواره منطقه ای تئاتر «پسامهر» و «شهروند» فسا برگزار می شوند؛

نبض تئاتر فارس با جشنواره "پسامهر و شهرند" فسا زده خواهد شد

فراخوان شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر پسامهر و چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور منتشر شد.
به گزارش سرویس شهرستانهای سایت شیرازه به نقل از  فسایی، انجمن هنرهای نمایشی اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ،کانون تئاتر خیابانی استان ، شهرداری و شورای اسلامی شهر فسا  شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر پسامهر و چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند منطقه جنوب کشور را همزمان با سال «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» دردو بخش صحنه ای و خیابانی برگزار می نماید.

از سوی دبیرخانه این جشنواره ، "نگاه هنرمندانه به شعار سال 1395" ، "رونق بخشی و تولید آثار نمایشی در استان فارس در قالب رقابت سازنده" ، "تبادل افکار و اندیشه و معرفی و نقدآثار  تولید شده" به عنوان اهداف جشنواره نام برده شده است.

در فراخوان این جشنواره آمده است: "متقاضیان می بایست متون نمایشی خود را در سه نسخه تایپ شده تا تاریخ25/3/1395به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند . ارائه مجوز کتبی به همراه متن ارسالی الزامی بوده و متونی که فاقد مجوز نویسنده باشد مورد باز خوانی قرار نخواهند گرفت."

همچنین در جشنواره امسال بخش تئاتر خیابانی نیز با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری فسا و کانون تئاتر خیابانی استان فارس به منظور ارتقاء سطح کیفی و جایگاه هنری و اجتماعی تئاتر خیابانی و جهت ارتباط اثرگذار ، این هنر مردمی و گسترش دایره مخاطبان  هنر تئاتر ، چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی منطقه جنوب کشور با هدف "ارتقاء سطح فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی در روابط شهروندی" ، "الگوی تفریح سالم برای شهروندان" ،  "روابط اجتماعی مناسب و رعایت حقوق متقابل"، "انتقال انتظارات متقابل مردم و مدیریت شهری با زبان هنر" برگزار خواهد شد.

در همین رابطه محمدکاظم رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان فسا با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل موجود در عرصه نمایش و تئاتر و اجرای تئاترهای صحنه ای و خیابانی به طور مستمر برپایی جشنواره و استقبال چهل هزار نفری مردم از تئاتر در طول سال می تواند این شهر را بعنوان یکی از قطب های تئاتر کشور مطرح نماید.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فسا افزود: در فراخوان تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور ،چهارده موضوع بیان شده است که اطمینان داریم هنرمندان با ارائه آثار در هریک از این زمینه ها می توانند در راستای تحقیق حقوق شهروندی گام های موثری بردارند.
رحمانی در پایان خاطرنشان کرد که هنرمندان استان فارس و جنوب کشور می توانند متون نمایشی خود را در بخش صحنه ای در سه نسخه تا تاریخ بیست و پنجم خردادماه و در بخش خیابانی به صورت لوح فشرده تا پانزدهم مرداد ماه به دبیرخانه جشنواره واقع دربلوار معلم – طبقه فوقانی – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا ارسال نمایند.

گفتنی است،برگزاری مستمر این چنین جشنواره‌هایی در شهرستان‌های استان فارس کمک زیادی به ارتقاء هنر تئاتر در این استان می‌کند و برگزاری آن در شهری به غیر از شیراز، توزیع عادلانه فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌های استان را به دنبال دارد.

 

 

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان