کد خبر: ۸۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
مهندس یوسف صفری خبر داد:

آغاز برداشت انگور در شهرستان مُهـر

مهندس صفری: شرایط اقلیمی این منطقه به گونه ای است که برداشت انگور رقم یاقوتی از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه دوم خرداد ماه به پایان می رسد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از عصر مُهـر، یوسف صفری کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کار برداشت انگور یاقوتی از تاکستان های شهرستان مهر آغاز شده است.

صفری با بیان این مطلب افزود: شرایط اقلیمی این منطقه به گونه ای است که برداشت انگور رقم یاقوتی از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه دوم خرداد ماه به پایان می رسد.

وی ادامه داد: باتوجه به زمان برداشت این محصول شاید بتوان انگور شهرستان مُهـر را انگور نوبرانه در استان "فارس" به شمار آورد.

این مسئول اشاره ای به زمان کاشت این محصول کرد و بیان داشت: بهترین زمان کاشت قلمه ریشه دار انگور در این منطقه اوایل زمستان است.

مهندس صفری در ادامه سطح زیر کشت انگور یاقوتی در شهرستان مهر را 8 هکتار دانست و افزود: ایجاد تاکستان های جدید در حوزه این شهرستان روبه گسترش است.

کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مُهر در بخش دیگری از صحبت های خود بیان داشت: در حال حاظر بیش از 5 هکتار تاکستان جدید در بخش اسیر شهرستان مُهـر احداث شده است.

مهندس یوسف صفری افزود: استقبال کشاورزان از کاشت انگور رقم یاقوتی روبه افزایش است که پیش بینی می شود در هر هکتار 5 تن محصول

وی در پایان متوسط عملکرد این محصول 5 تن در هکتار خواند که پیش بینی می شود حدود 20 تن انگور یاقوتی در این منطقه برداشت شود.

پایان پیام/

نظرات بینندگان