کد خبر: ۸۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

اولویت‌ نخست فیروزآباد برای اشتغال جذب گردشگر است

فرماندار فیروزآباد گفت: جاذبه‌های گردشگری و جذب گردشگر اولویت‌ نخست ما است که می‌تواند مشکل اشتغال را در این شهرستان 120 هزارنفری برچیند.

به گزارش شیرازه به نقل از فیروزنا،‌ ابراهیم استوار میمندی در جلسه ویژه گردشگری که با حضور معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس و سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و دیگر مسؤولان محلی برگزار شد اظهار داشت: فیروزآباد یکی از شهرستان‌های تاریخی و طبیعی استان فارس است که سابقه پایتختی ایران را در کارنامه خود دارد.

وی افزود: این شهرستان نخستین پایتخت ساسانی و مرکز حکومت اردشیر بابکان بوده و به همین مناسبت کاخ اردشیر یا آتشکده مقر ییلاقی فرمانروایی پادشاهان ساسانی بوده است.

فرماندار فیروزآباد ادامه داد: این شهرستان در طول دوره‌های مختلف تاریخی همواره جایگاه مهمی در کشور داشته به‌گونه‌ای که در دوره‌های مختلف چه پیش از اسلام و چه بعد از آن، همواره یکی از ایالت‌های مهم و تأثیرگذار ایران به‌شمار می‌رود.

استوار میمندی اضافه کرد: اردشیر خوره جایگاهی بوده است که در زمان امام علی(ع) فرماندار این شهر از سوی او انتصاب شده که دریکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه نیز به‌صراحت نامه‌ای از سوی امام علی(ع) به فرماندار این شهر نوشته و نام فیروزآباد آورده شده است.

وی بیان داشت: این شهرستان در دوره‌های مختلف تأثیرات بسیاری در فارس و جنوب کشور داشته و از دیگر ویژگی‌های فیروزآباد مقر ایل قشقایی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد بیان داشت: فیروزآباد محل استقرار ایل قشقایی است و به همین دلیل جایگاه ویژه‌ای ازنظر وضعیت زندگی عشایری و در حال حاضر به‌عنوان ییلاق، قشلاق عشایر محسوب می‌شود.

استوار میمندی گفت: از دیگر ویژگی‌هایی که در فیروزآباد وجود دارد انواع کوچی است که در ایران وجود دارد که کوچ افقی، عمودی و دورانی را می‌توان در این شهرستان مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: ازنظر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان فیروزآباد در جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی در سطح بالایی قرار دارد.

نماینده سیاسی دولت در فیروزآباد خاطرنشان کرد: این شهرستان به لحاظ جاذبه‌های طبیعی دارای جنگل‌های و آخرین رویشگاه بلوط ویژه زاگرس است که در منطقه کوهمره سرخی یافت می‌شود.

استوار میمندی افزود: گلستان‌های میمند با وسعت یک‌هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی آبی و 300 هکتار کشت دیم با 70 نوع تنوع تولید عرقیات گیاهی یکی دیگر از ویژگی‌های طبیعی این شهرستان است.

وی ادامه داد: به لحاظ ویژگی تاریخی مهم‌ترین محور ساسانی که شامل قلعه دختر، کاخ اردشیر، چهارتاقی‌ها، منار و مجموعه شهر گور را می‌توان در این شهرستان نام برد.

فرماندار فیروزآباد اضافه کرد: با وجود ایل قشقایی و فرهنگ مبتنی بر زندگی ایلی و عشایری و همچنین جاذبه‌های روستایی که در روستاهای فیروزآباد وجود دارد می‌توان گفت مجموعه‌ای از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی در شهر فیروزآباد وجود دارد.

استوار میمندی بیان داشت: نزدیک بودن فیروزآباد به مرکز استان و مرکز جمعیتی یکی از امتیازات ویژه این شهرستان است و چهاربانده جاده شیراز – فیروزآباد – جم - عسلویه از این شهر عبور می‌کند و امید است در سال جاری قطعه یک و دو این چهاربانده نیز به اتمام رسد.

وی گفت: راه‌آهن شیراز – بوشهر - عسلویه از فیروزآباد عبور می‌کند و فاصله این شهرستان تا فرودگاه شیراز 70 کیلومتر است که جز ظرفیت‌ها و خصوصیات این شهرستان است.

نماینده سیاسی دولت در فیروزآباد بیان داشت: توسعه هر منطقه نیاز به برنامه‌ریزی‌های مدون دارد که یکی از برنامه‌هایی که در این شهرستان قابل‌پیگیری است جاذبه‌های گردشگری که یکی از اولویت‌های نخست ما خواهد بود که می‌تواند مشکل اشتغال را در این شهرستان 120 هزارنفری برچیند.

استوار میمندی تصریح کرد: در بحث گردشگری با توجه به توانمندی‌هایی که شهرستان فیروزآباد دارد هیچ‌گونه کار و اقدام مهمی تابه‌حال صورت نگرفته و امید است مسئولان استان فارس با رویکرد جذب گردشگر و ایجاد اشتغال در شهری که بالاترین آمار بیکاری را دارد بتوانند اقدام مناسبی را در این زمینه انجام دهند.


نظرات بینندگان