کد خبر: ۸۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
در جلسه شورای این هفته شیراز چه گذشت؟

آمادگی شورائیان برای مشارکت در ساخت سریال شاهچراغ(ع)/ ابراز تأسف از شعارهای موجود نسبت به شهرسازی اسلامی – ایرانی

پیشنهاد برگزاری نشست‌های تخصصی مرکز پژوهش‌های شورا با حضور صاحب‌نظران در خصوص بررسی و ارائه نظر در مسائل علمی و تخصصی مربوط به شهر به تصویب رسید.

به گزارش شیرازه، در یک‌صد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر؛ پرداخت هدیه نقدی 30 میلیون تومان به امید نوروزی، کشتی‌گیر راه‌یافته به المپیک ریو و مبلغ 15 میلیون تومان به الهه احمدی همچنین ساره جوانمردی ورزشکاران راه‌یافته به بازی‌های پارالمپیک ریو به تصویب رسید.

ارائه پیشنهاد در خصوص واگذاری حل‌وفصل مسائل و مشکلات مدیریت بحران به شهرداری شیراز نیز مصوب شد.

تعیین نرخ کرایه خطوط شبانه پایانه نمازی از ساعت 22 الی 2:30 برای عادل‌آباد، پایگاه هوایی و فلکه گاز به مبلغ 600 تومان و شهرک گلستان به مبلغ 800 تومان از دیگر مصوبات بود.

موضوع توسعه فضای سبز ارتفاعات بام شیراز با سه پیشنهاد برای شهرداری شیراز؛ کاشت 200 هزار اصله نهال انجیر تا پایان سال 95 و ارائه طرح ساماندهی ارتفاعات برم دلک و سعدی ظرف 2 ماه آینده همچنین اتصال باغ منصورآباد به ارتفاعات بام شیراز به تصویب رسید.

پیشنهاد برگزاری نشست‌های تخصصی مرکز پژوهش‌های شورا با حضور صاحب‌نظران، کارشناسان و متولیان ذی‌ربط در خصوص بررسی و ارائه نظر در مسائل علمی و تخصصی مربوط به شهر با نظر اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

در این جلسه از دو جوان مدافع حرم و چند جوان نخبه به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان تجلیل شد.

همچنین به مناسبت روز روابط عمومی از چند نفر روابط عمومی شهرداری شیراز و شورای شهر تجلیل شد، به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی از چند موزه‌دار شیراز نیز قدردانی شد.

در یک‌صد و پنجاه و هفتمین جلسه عادی شورای شهر؛ حجت‌الاسلام علیرضا حدائق حضور داشت و با بیان خصوصیات یاران امام مهدی (عج) خطاب به اعضای شورای شهر و شهرداری، تواضع و فروتنی در مقابل ارباب‌رجوع، تسهیل کارها و گره‌گشایی از امور مردم را مهم دانست.

وی با بیان اینکه اقتضای خدمتگذاری این است که در دسترس مردم و در اختیار آنها باشید گفت: یاران امام زمان خستگی‌ناپذیر هستند، کارهای اجرایی و مدیریتی ظرفیت بالایی را می‌خواهد و باید در مسیر خدا و رضای او فعالیت کرد.

حدائق تأکید کرد: در قوانین ما ضعف‌هایی هست و برخی قانون دان تا هم خودشان قانون‌شکنی می‌کنند و نباید مردم را به پیچ‌وخم‌های قانونی درگیر کنیم بلکه کارها را باید به چرخه بیندازیم و امور را آسان کنیم.

مسئول بنیاد مهدی موعود به کلنگ زنی یک مجموعه برای استفاده طلاب و روحانیون سراسر کشور در موقع سفر به شیراز جهت استفاده زیارتی و درمانی اشاره کرد و خواستار حمایت شورا و شهرداری شیراز از این پروژه شد.

آمادگی شورای شهر برای مشارکت در ساخت سریال شاهچراغ(ع)

محمدرضا هاجری با بیان اینکه شیراز بدون شک؛ پایتخت ادبی، فرهنگی، هنری است و جایگاه سومین حرم اهل‌بیت (ع) را دارد گفت:، قیاس شیراز با آنتالیا یا تایلند به بهانه‌های واهی تولید ثروت برای شهر سم خطرناکی است که جاهلیت مدرن می‌خواهد با قداست زدایی از هویت دینی – مذهبی شهر آن را به آزمایش بگذارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با اشاره به فعالیت‌های این کمیسیون در سال جاری خاطرنشان کرد: آمادگی داریم در ساخت سریال تاریخی شاهچراغ (ع) مشارکت جدی داشته باشیم.

وی با ابراز تأسف از شعارهای موجود نسبت به معماری و شهرسازی اسلامی – ایرانی بیان کرد: لازم است متناسب با شهر مقدس شیراز با تهیه بسته‌های تشویقی و پیوست‌های فرهنگی پروژه‌های معماری و شهرسازی اسلامی – ایرانی از بی‌مهری بیرون بیاید.

این عضو شورای شهر در بخش دیگر سخنان خود گفت: چرا نباید کفترک و سلطان‌آباد از مزایای عمران و آبادی شهر شیراز بهره ببرند، قوانین دست و پاگیر غفلت‌های پی‌درپی مانع شده این دو منطقه محروم همچنان در محرومیت بسر ببرند.

کفترک و سلطان‌آباد با محدوده شهری مگر چقدر فاصله دارند؟ آیا تسریع دربرداشتن این فاصله سخت است؟ آنها ذی‌حق‌تر از بعضی از نقاط شمال شهر که به شهر وصل شده‌اند، هستند.

نظرات بینندگان