کد خبر: ۸۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

اجرای خط انتقال آب به روستای "گیومرد" شهرستان سپیدان

رئیس اداره آبفا شهری از اجرای خط انتقال آب به روستای گیومرد شهرستان سپیدان خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، خسروی، رئیس اداره آبفا شهری  با اعلام این خبر گفت : با توجه به وجود مشکلات عدیده در خصوص انتقال آب به روستای گیومرد و واحدهای صنعتی و تولیدی، خط انتقال آب با اختصاص بیش از یک میلیارد ودویست میلیون ریال،مشکل آب شرب این روستای مرتفع شد.

خسروی افزود: تأمین آب در این گونه روستاها به مشکل اساسی مردم تبدیل ‌شده  و اقدام برای تامین آب شرب این روستا ها با توجه به کاهش سطح آب های زیرزمینی به دلیل خشکسالی های اخیر از جمله اولویت های ما می باشد.

وی همچنین اظهار داشت: این خط انتقال براساس تخصیص کمیته تخصیص آب  اداره آبفا شهرستان سپیدان به میزان 1.6 لیتر بر ثانیه با نظر کارشناسی شرکت آبفا احداث شد.

خسروی در خصوص مشخصات فنی این طرح گفت: 12 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این خط انتقال آب تصویب شد که خط انتقالی به طول سه کیلومتر و به قطر200 میلی‌متر  برای آبرسانی به این مجموعه اجرا خواهد شد.

رئیس اداره آبفا شهری تصریح کرد: نیاز آب آشامیدنی مشترکین این روستا در شبانه‌روز 100 متر مکعب است که با لوله‌گذاری این خط انتقال آب این میزان آب به روستاها منتقل می‌شود.

 خسروی با تاکید بر دسترسی ساکنان این روستا و منطقه به آب بیان کرد: وجود آب در منطقه سبب رونق کشاورزی و دامداری در منطقه می شود و این مسئله اشتغالزایی در روستاها را حل میکند.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در اینده با تامین اعتبارات لازم، انقلاب بزرگی در آبرسانی روستایی به وجود بیاوریم.

نظرات بینندگان