کد خبر: ۸۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
خطیب جمعه فراشبند:

امنیت و آرامش جامعه مرهون فداکاریهای سربازان گمنام امام زمان(عج) است

حجت الاسلام ابراهیمی :آرامش شبانه روزی ما ملت ایران مرهون فداکاریهای رزمندگان و مجاهدانی است که یا گمنام هستند، همچون نیروهای اطلاعات و یا در حضورند و شما مردم آنها را در فضای جامعه می بینید مانند نیروهای انتظامی و پلیس که شبانه روز در خدمت امنیت جامعه هستند.

به گزارش  شیرازه به نقل از  نخل بیدارحجت الاسلام هادی ابراهیمی در خطبه های این هفته ی نماز جمعه فراشبند با تبریک به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، نام گزاری این روز به نام سربازان گمنام را به این دلیل نامید که آقا و سرور ما گمنام هستند و ما از دیدن ایشان محرومیم و نیروهای اطلاعاتی کشور وسربازان پا در رکاب ایشان که دائم در حال رصد کردن جاسوسان، تروریستها و خرابکار ها می باشند از دیدن آنها نیز محرومیم و نمیتوانیم از نزدیک آنها را ببنیم و از زحمات خالصانه آنها رو در رو تشکر کنیم.

 

وی افزود: آرامش شبانه روزی ما ملت ایران مرهون فداکاریهای رزمندگان و مجاهدانی است که یا گمنام هستند، همچون نیروهای اطلاعات و یا در حضورند و شما مردم آنها را در فضای جامعه می بینید مانند نیروهای انتظامی و پلیس که شبانه روز در خدمت امنیت جامعه هستند.

 

اگر ایثارگریها و فداکاریهای این دو بخش نبود،اگررشادت ها و شهادتهای این عزیزان نبود کشور ما هم در عرصه ی نا امنی مانند برخی از کشور های همسایه بود که خارج شدن از خانه در اختیار خودت بود اما برگشتن به منزل توکلت علی الله بود و معلوم نبود سالم برگردی و ما مردم ایران اسلامی و انقلابی می دانیم که اگر فضای زمینی – هوایی و دریایی ایران از بالا ترین ضریب امنیت دردنیا برخوردار است به پاس زحمات نیروهای نظامی و انتظامی مملکت می باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی امنیت هوایی کشور ایران را یکی از امن ترین خطوط هوایی دنیا خواند و گفت: اگر آسمان ایران برای همه ی هواپیماهای داخلی و خارجی امنیت و آرامش کامل دارد و ما در آسمان ایران از اقتدار کامل برخورداریم و هیچ هواپیمایی بدون اجازه نمی تواند وارد کشور شود، ثرمه ی اقتدار مادی و معنوی همین رزمندگان اسلام است.

 

اگر آبهای نیلگون خلیج فارس و حتی دریای عمان و دور دستهای آبی دنیا در امنیت بسر می برند و دیگر نه دزدان دریایی قدرت جولان دادن دارند و نه نیروهای دریایی بیگانه می توانند براحتی خلیج فارس را از آن خود کنند و ناوها و ناوچه های خود را بجولان دراورند همه و همه از ایثار و از خود گذشتگی نیروهای نظامی این مملکت امام زمان است.

 

امام جمعه ی فراشبند افزود: امروز اقتدار دریایی ما به این حد از درجه رسیده که به هشدار فرماندهان عالی رتبه ی ما ناوگان های خارجی به محض ورود به خلیج فارس باید با زبان فارسی صحبت کنند و اگر نیروهای نظامی به زبان فارسی مسلط نیستند باید مترجم به همراه داشته باشند و از همین تریبون به دولت محترم عرض میکنم که معنی فرمایش رهبر عزیز انقلاب در مورد ترویج زبان فارسی یکی از مصادیقش همین است و این بخش کوچکی است که نیروهای نظامی ما در این سال اقدام و عمل در حال عمل کردن به آن هستند و دشمنان را مجبور می کنند به فراگیری زبان فارسی.

 

ابراهیمی با انتقاد از صحبت کردن برخی از مسئولین ما در تریبون های جهانی به زبان انگلیسی گفت: هنر آن است که زبان شیرین فارسی خود را ترویج دهید و خارجیها را مجبور به فراگیری زبان فارسی کنید نه اینکه کمک کنید به ترویج زبان انگلیسی و حتی صحبت کردن برخلاف  فرمایشات مقام معظم رهبری.

 

امام جمعه ی فراشبند در بخش دیگری از خطبه ی دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به فصل گرما خواستار صرفه جویی در آب و برق شد و بیان داشت: آب مایه حیات است و اگر نباشد عالم هستی به خاموشی مطلق می رود و مرگ  ونیستی کل عالم را فرا میگیرد.

امروز همه ی شهرستان های کشور از بی آبی رنج می برند و سفره های آب زیر زمینی به کاستی و شوری تبدیل شده اند و حتی مصرف آب ما نیز نسبت به ذخایر آبی مان دوبرابر و بعضا چند برابر شده است و اداره ی ابفای ما به سختی می تواند آب شرب همشهریان را تهیه نماید و از طرفی اگر همین روند ادامه پیدا کند آب را باید جیره کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: یا باید بفکر منابع باشیم و درست مصرف کنیم و یا از طریق دریا و آب شیرین کن آب را با قیمت گزاف تهیه کنیم.

 

وی اضافه کرد: ما باید در همه ی موارد مصرفی صرفه جویی کنیم و حتی در وضو گرفتن و غسل کردن باید صرفه جویی کنیم و نگذاریم این آبها به هدر رود  وحتی می شود از آبهای خروجی کولر های سانترال نیز جهت آب دادن به درختان استفاده کرد ودر بخش کشاورزی نیز اگر کشاورزان ما با آبیاری جدید محصولات خود را آبیاری نمایند روزانه چند هزار لیتر آب کمتر مصرف می شود و در طول یکماه میلیونها متر مکعب خواهد بود و باید به هرطریق جلوی مصرف زیاد آب وبرق را بگیریم  و از جنگ جهانی سوم که میگویند بر سر آب خواهد بود جلوگیری نمائیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تذکر به جوانان و عاشقان حضرت مهدی (ع) که قصد برگزاری مراسمات جشن در این روز خجسته را دارند گفت:  توجه داشته باشند  که استفاده از ارگ وساز و تنبور و موسیقی های مبتذل جدا پرهیز شود چرا که اینها با فرهنگ امام زمان (عج) هیچ تناسبی ندارد و برگزاری چنین برنامه هایی با ساز و دهل در مساجد مطلقا حرام است و در خارج از مسجد هم باید به شکل اسلامی و دینی باشد، حتی از نوارها، کاستها و سی دی هایی که از طرف اداره ارشاد تولید شده و هیچ مناسبتی با مجالس امام زمان(عج) ندارد استفاده نشود که شرعا حرام است.

 

ابراهیمی در پایان گفت: کاری کنید که قلب امام زمان علیه السلام و اهل بیت را خوشحال نمائید نه اینکه بخاطر خوشحالی و سرور خودتان باعث ناراحتی ولی عصر (عج) شوید.

 

انتهای پیام/

نویسنده :
محممد باقر دشتی
نظرات بینندگان