کد خبر: ۸۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

آزادسازی خرمشهر، فتح الفتوح دوران دفاع مقدس است

فرمانده بسیج سپاه اقلید گفت: آزادسازی خرمشهر، فتح الفتوح دوران دفاع مقدس است. طی عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، بیش از پنج هزار متر مربع از خاک کشورمان نیز آزاد شد و ضربه مهلکی بر ارتش صدام وارد شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کلیدفارس؛ سرهنگ پاسدار موسی زارعی،فرمانده بسیج سپاه اقلید در گفت و گو با خبرنگار ما با توجه به عملیات بیت‌المقدس به بیان نکاتی پرداخت و گفت: آزادسازی خرمشهر، فتح الفتوح دوران دفاع مقدس است. طی عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، بیش از پنج هزار متر مربع از خاک کشورمان نیز آزاد شد و ضربه مهلکی بر ارتش صدام وارد شد. اولین شکست عراق در نخستین روزهای جنگ صورت گرفت. صدام اعلام کرده بود که طی سه روز اهواز را اشغال خواهد کرد اما 35 روز پشت دروازه خرمشهر ماند.


وی در ادامه سخنان خویش به تغییر نگرش قدرت‌های جهانی نسبت به نظام ایران و عراق اشاره کرد و گفت: با مطالعه در آثار جهانیان در خصوص فتح خرمشهر در می‌یابیم که آنان از این پیروزی شگفت زده و حیرت زده شده‌اند و نگرششان نسبت به توانمندی نظامی ایران تغییر یافته است. امروز گفته‌های غربی‌ها موید این مطلب است که صدام توسط آمریکا مستقیم و غیر مستقیم با واسطه‌هایی مانند اردن حمایت می‌شد. اولین تسلیحات شیمیایی که عراق به کار برد از انبار آمریکایی‌ها در منطقه تامین شده بود. آمریکا قابل اعتماد نیست و امروز هم نباید به آنان اعتماد کرد.


سرهنگ زارع با اشاره به اینکه ارتش، سپاه، بسیج و عشایر نقش موثری در این پیروزی داشتند، ادامه داد: باید از ملت بزرگ ایران تشکر کرد که پیروز واقعی دفاع مقدس مردم عزیز کشورمان هستند.


انتهای پیام

نظرات بینندگان