کد خبر: ۸۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵

بهره‌برداری از نخستین درمانگاه خیریه تخصصی و فوق تخصصی در منطقه شرق شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این درمانگاه خدماتی مانند آزمایشگاه، تصویربرداری، انواع دستگاه‌های تشخیصی و اکوکاردیوگرافی پیش‌بینی شده است.

به گزارش شیرازه، تولیت آستان حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ در آیین افتتاح نخستین درمانگاه خیریه تخصصی و فوق تخصصی شیراز با نام دکتر "جمشید امامی راد" در مجتمع بهداشتی درمانی حضرت رسول اعظم (ص) گفت: افتتاح این درمانگاه، مقدمه بنای باعظمتی به نام مبارک ترین انسان تاریخ، حضرت رسول اعظم (ص)، است که از دید مردم پوشیده نیست.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب افزودقدمی که برای خود و برای هدایت دیگران برداشته می شود، توفیقی است که خداوند، عطا کرده و با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: برای آنکه رضای خدا را به دست آوریم، از آنچه که داریم، بگذریم.

تولیت حرم شاهچراغ یادآور شد: مسئولان باید با افراد نیکوکار، همکاری لازم داشته باشند و خداوند را حاضر و ناظر بدانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: این درمانگاه در منطقه شرق شیراز، به بهره برداری رسید که در کنار آن، یک بیمارستان، با ظرفیت 600 تخت، در حال احداث است.

محمدهادی ایمانیه افزود: در این درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، خدماتی مانند آزمایشگاه، تصویربرداری، انواع دستگاه های تشخیصی، اکوکاردیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، هشت یونیت دندانپزشکی و 30 مطب، پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این درمانگاه، خدمات سلامت حدود 300 هزار جمعیت این منطقه تامین می شود، افزود: پس از درمانگاه شهید مطهری و امام رضا (ع)، این درمانگاه بزرگترین درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در استان فارس، است.

ایمانیه یادآور شد: هر جایی که افتتاح می شود، سرآغاز یک اقدام نیکوکارانهدیگر است.

قائم مقام رییس دانشگاه و رییس هیات مدیره مجتمع بهداشتی درمانی حضرت رسول اعظم (ص) گفت: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی دکتر "امامی راد" در مجتمع حضرت رسول اعظم (ص)، با مساحت حدودچهار هزار مترمربع احداث می شود که سومین درمانگاه بزرگ شهر، با دارا بودن تمامی تخصص ها و خدمات پاراکلینیکی است.

محمدرضا فتاحی افزود: با بهره برداری از این درمانگاه، مراجعه ها به درمانگاه های مرکز شهر کاهش و رضایت مردم منطقه افزایش پیدا می کند.

رئیس هیات مدیره مجتمع، با بیان اینکه این درمانگاه در چهار طبقه احداث می شود، از ارایه خدماتی مانند رادیولوژی، آزمایشگاه، سونوگرافی و فیزیوتراپی، اتاق عمل سرپایی و گچ گیری، نوار قلب، نوار مغز و نوار عصب، تست ورزش و داروخانه در این درمانگاه و وجود 30 مطب خبر داد.

وی دلیل نامگذاری این درمانگاه، به نام مرحوم دکتر "جمشید امامی راد" را، کمک میلیاردی این مرحوم برای ساخت درمانگاه، عنوان کرد.

نظرات بینندگان