کد خبر: ۸۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵

رونمایی از پهپاد M2 ایران +عکس

در دومین روز از رزمایش «بیت‌المقدس ۲۸» پهپاد مهاجر M۲ تحت عنوان هواپیمای شناسایی در منطقه عملیات و رزمایش حضور دارند و به‌صورت دشمن فرضی عمل می کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، سرهنگ رضا خاکی، فرمانده گروه پهپادی نزاجا ارتش در جریان آزمایش «بیت‌المقدس ۲۸» که در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار می شود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رزمایش، پهپاد مهاجر M۲ تحت عنوان هواپیمای شناسایی در منطقه عملیات و رزمایش حضور دارد و به صورت دشمن فرضی عمل می کند.

وی با بیان اینکه این پهپاد تمامی مناطق را شناسایی، تصویربرداری و به سلسله مراتب فرماندهی خود ارسال و کنترل می کند، افزود: یک تیم کامل پروازی با پهپاد و تجهیزات بکارگیری شده از قبیل لانچرهای پرتاب، ایستگاه هدایت زمینی، خودروهای محل پهپاد که افسران رابط هوایی در جایگاه آن را کنترل کرده و پهپادها در منطقه رزمایش به پرواز در آمده، جهت هماهنگی و همکاری با هوانیروز در منطقه رزمایش حضور دارند.


سرهنگ خاکی در ادامه تصریح کرد: مهاجر M۲ نزاجا با دو ساعت پرواز متداوم، ۱۱ هزار تا سقف پروازی که لانچر آنها با گاز ازوت پر می شود، در واقع با ۹۰ کیلوگرم وزن پهپاد بعد از عملیات و شناسایی به صورت اسکید روی باند هزار متری فرود می آید.
نظرات بینندگان