کد خبر: ۸۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

میزگرد تخصصی «بررسی مشکلات کشاورزان اطراف سد درودزن» برگزار می‌شود

دبیر ستاد پیگیری، مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی فارس گفت: ایجاد فضایی برای نمایندگان کشاورزان و نهادهای دولتی ذی‌ربط، جهت گفتگو رو در رو، برای روشن شدن همه زوایای مشکلات کشاورزان اطراف سد درودزن لازم است.
به گزارش شیرازه، علی اکبر دهقانی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز اظهار داشت: ستاد پیگیری مطالبه گری و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی دانشگاههای استان فارس با همکاری بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، میزگرد تخصصی در خصوص بررسی مشکلات کشاورزان اطراف سد درود زن  باحضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی استان، شرکت آب منطقه ای فارس، استانداری فارس، نمایندگان کشاورزان و نمایندگان دانشجویی برگزار می کند.

 دبیر ستاد پیگیری، مطالبه گری و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس با اشاره به مشکلات کشاورزان رودخانه کر و سد دودزن و پیگیری های این ستاد در حل این مشکل، گفت: در ابتدا باعث ایجاد فضایی شده ایم که دانشجویان  بدون واسطه پای درد دل این کشاورزان بنشینند و مسائل و مشکلات را از زبان خود آنان بشنوند.

وی با بیان اینکه در حل این مشکل باید یک دید همه جانبه نسبت داشت تا بتوان اقداماتی مناسب در راستا حل این مشکل را انجام داد، افزود: در همین باب جلساتی را با شرکت آب منطقه ای فارس و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد که گزارشات آن جلسات در رسانه ها بازتاب خوبی داشت.

دبیر ستاد پیگیری، مطالبه گری و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس، بیان داشت: بعد از شنیدن صحبت های هر دو طرف، ایجاد فضایی برای نمایندگان کشاورزان و نهاد های دولتی ذی ربط، جهت گفتگو رو در رو، برای روشن شدن همه زوایای این موضوع را لازم دانستیم.

دهقانی اظهار کرد: در همین راستا روز سه شنبه 4 خرداد ماه میز گردی را برای پرداختن به آسیب ها، موانع و راهکار های پیرامون این مساله با حضور نمایندگان کشاورزان، شرکت آب منطقه ای فارس، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، استانداری فارس، اساتید و کارشناسان این حوزه، نمایندگان دانشجویی برگزار کنیم تا همه طرف ها بتوانند در فضایی تخصصی و مطالبه گرایانه به بیان صحبت های خود بپردازند.

وی در ادامه بیان داشت: از همه طرف های مذکور دعوت رسمی به عمل آمده و امید است که با حضور مسئولین مربوطه در این جلسه آسیب ها، موانع و راهکار های پیرامون این معزل مشخص شود چرا که با ادامه همین شرایط، این موضوع بی شک طی سال های آتی وسعتی گسترده تر به خود خواهد گرفت و متاسفانه این مردم و کشاورزان استان فارس هستند که آسیب جدی خواهند دید.

نظرات بینندگان