کد خبر: ۸۸۴۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

گمانه زنی های تغییر استاندار فارس در فضای مجازی/ آیا افشانی فارس را ترک خواهد کرد؟

متاسفانه دولت در این سالها، بر خلاف مشی و سنت همیشگی دولتهای پس از انقلاب حرکت کرده و نمایندگان فارس در خانه ملت این احتمال را قائلند که مجددا دولت بدون هماهنگی و حتی مشورت با آنها، شخصی را به عنوان نماینده عالی خود در استان منصوب کند.
به گزارش شیرازه، بار دیگر شایعه تغییر استاندار فارس در فضای مجازی و برخی محافل رسانه ای بر سر زبان ها افتاده است.

گمانه زنی های تغییر استاندار فارس در فضای مجازی/ آیا افشانی فارس را ترک خواهد کرد؟رویدادی که پیگیری های خبرنگار شیرازه نشان می دهد امکان تحقق آن بسیار اندک به نظر می رسد و باید آن را تنها به پای گمانه زنی های رایج سیاسی گذاشت. اما در این باره، ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد.

1- تغییر استانداران، حق مسلم هر دولتی است که با رای مردم انتخاب شده و به وسیله تنفیذ مقام معظم رهبری مشروعیت یافته است. اما بنا بر یک عرف رایج، معمولا انتصاب استانداران با مشورت نماینده ولی فقیه در استان و همچنین نمایندگان آن استان در مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد و هدف از این اقدام نیز تلاش برای انتخاب استاندارانی است که با دیگر مجموعه های یک استان هماهنگ و همصدا باشند و بتوانند در تلاشی مشترک با دیگر ارکان استانی، به رتق و فتق صحیح امور بپردازند. بر همین اساس، هنگامی که شایعه تغییر استاندار فارس مطرح شد، خبرنگار شیرازه این مسئله را از دو تن از نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی جویا شد که با اظهار بی اطلاعی آنها مواجه گردید.

اظهار بی اطلاعی و نه نفی این قضیه، نشان می دهد متاسفانه دولت در این سالها، بر خلاف مشی و سنت همیشگی دولتهای پس از انقلاب حرکت کرده و نمایندگان فارس در خانه ملت این احتمال را قائلند که مجددا دولت بدون هماهنگی و حتی مشورت با آنها، شخصی را به عنوان نماینده عالی خود در استان منصوب کند؛ اتفاقی که کمترین پیامد آن جزیره ای کار کردن و عدم ارتباط موثر میان نمایندگان و استاندار خواهد بود.

2- هنگامی که شایعاتی اینچنین در سطح جامعه به راه می افتد، آنچه که به عنوان یک ضرورت فوری مطرح می شود پاسخگویی مسئولان و شفاف سازی در این باره است. متاسفانه طی روزهای گذشته، سوال خبرنگار ”شیرازه" از مسئولان استانداری فارس در این باره بی پاسخ مانده و آنها ترجیح دادند در برابر این پرسش که آیا استاندار فارس تغییر خواهد کرد یا نه تنها سکوت پیشه کنند. رویدادی که تنها بر دامنه شایعات می افزاید و حتی این سکوت، آن را تقویت هم می کند.

3- امید آن است که همانگونه که اشاره شد، تغییر استاندار فارس تنها یک شایعه و گمانه زنی صرف باشد چرا که در غیر این صورت، استان فارس همچون گذشته از بابت عدم وجود ثبات مدیریت متضرر خواهد بود و استاندار بعدی، سومین استاندار فارس در سال سوم دولت تدبیر و امید خواهد بود!

به راستی، مسئولان ارشدی که عمر مسئولیت آنها تنها یک سال یا کمی بیشتر است چه تغییر و تحول مثبتی را می توانند در سطح استان ایجاد نمایند؟ مسلما رویه های متعارف در سطح ارگان ها با وقوع تغییر مدیریت ارشد، از سلایق مدیریتی مدیران تازه وارد تاثیر می پذیرد و گاهی به انحراف کشیده می شود. علاوه بر این در طول فعالیت یک مدیر ارشد، رفته رفته نقایص و نارسایی ها به وی رخ می نمایاند و مدیر ارشد یا میانی راه عبور از مشکلا ت و برطرف ساختن آن را با گذر زمان و کسب تجربه پیدا می کند.

حال آنکه اگر یک مدیر ارشد اجرایی، خود را اجاره نشین و بی ثبات تلقی کند و یا از روز اول بداند که تنها برای مدتی کوتاه و مثلا برای برگزاری انتخابات پا به یک استان گذاشته است، نه فقط ریسک نوگرایی را نمی پذیرد بلکه تنها به حفظ ظاهر و وضع موجود قناعت می نماید؛ امری که چه در میان مدت و چه در بلندمدت مرگ مجموعه ها را در بر دارد.

بنابراین، به نظر می رسد علیرغم انتقادات موجود، تغییر استاندار فارس در شرایط فعلی برای هیچکس مطلوب نیست. رویدادی که انتظار می رود به زودی از جانب مسئولان امر نیز تکذیب شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امید
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
0
به کوری چشم دلواپسان افشانی می ماند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
0
مگر زمانی که اقای احمدی نژاد استاندار نوجوان احمدزاده کرمانی رو انتخاب کرد با کسی مشورت کرد چرا اون موقع صداتون در نیومد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
0
احسنت تحلیل به جایی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
0
واقعا تغییر استاندار ضررهای فراوان دارد خصوصا در این شرایط