کد خبر: ۸۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
سرپرست زندان مرکزی شیراز:

50 درصد زندانیان تحت پوشش آموزه‌های قرآنی هستند

اسکندری گفت: 23 نفر از زندانیان با همکاری دانشگاه پیام نور شیراز در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا درحال تحصیل هستند.

به گزارش شیرازه، قاسم اسکندری با بیان اینکه استان فارس در باب زندان‌ها رتبه اول را درکشور دارد و شهر شیراز پس از تهران و مشهد در میان کلان شهرها، سوم است به اقدامات بهسازی شرایط فیزیکی، فرهنگی، بهداشتی و روانی زندان عادل از سال 93 تا کنون اشاره کرد و اظهار داشت: دراین محل 14 اندرزگاه وجود دارد که 50 درصد زندانیان تحت پوشش آموزه‌های قرآنی هستند.

سرپرست زندان مرکزی شیراز افزود: 23 نفر از زندانیان با همکاری دانشگاه پیام نور شیراز در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا درحال تحصیل هستند.

اسکندری با اشاره به برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه گواهینامه با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای فارس، درزندان عادل آباد شیراز گفت: 18 مربی در 57 رشته در طول سال به زندانیان آموزش می‌دهند تا موجب اشتغال زایی آنها بشود.

وی ادامه داد: 8 کارشناس ارشد روان شناسی در اندرزگاه ها مشاوره فردی و گروهی ارائه می‌کنند.

اسکندری خاطرنشان کرد: یک کتابخانه با 20 هزار جلد کتاب به همراه سالن ورزشی و سالن آمفی تئاتراز دیگر امکانات زندان مرکزی شیراز است.

وی با اشاره به نبود نماز خانه در زندان عادل آباد گفت: با مساعدت مالی شورای شهر شیراز یک نمازخانه درحال احداث است که تمامی اندرزگاها را پوشش می‌دهد.

به گفته وی امکانات درمانی مثل؛ آزمایشگاه، ارتوپدی، سونوگرافی و تزریقات نیز در زندان مرکزی شیراز موجود و نسبت به گذشته بیماری‌های واگیردار کاهش یافته است.

اسکندری با بیان اینکه بهسازی شرایط فیزیکی، فرهنگی، بهداشتی و روانی زندان‌ها ضروری به نظر می‌رسد خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد از اقدامات و ساخت و ساز فضای داخلی زندان توسط خود زندانیان انجام شده که کاهش هزینه‌ها را هم به همراه داشته و فقط برای حفظ امنیت از کارکنان استفاده می‌شود.

سرپرست زندان مرکزی شیراز با اشاره به آزادی 2400 نفر از زندانیان گفت: در پنج استان کشور از جمله فارس؛ مقرر شده تا زندان‌ها به خارج از شهرها منتقل شوند اما با توجه به شرایط خاص احداث زندان بعید می دانم تا 10 الی 15 سال آینده این اتفاق بیافتد.

نظرات بینندگان