کد خبر: ۸۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

بیش از 60 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت می‌کنند

قائم‌مقام رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراکز تحقیقاتی گفت: مراکز مطالعاتی و آزمایشگاه‌های مجهزی به نام آزمایشگاه‌های علوم نوین در اختیار همه دانشمندان ما است.

به گزارش شیرازه، غلامرضا حاتم در دومین کنگره کشوری مطالعات میکروسکوپی گفت: مطالعات میکروسکوپی، امروزه از مهم ترین موضوع های علوم پایه است.

 قائم‌مقام رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراکز تحقیقاتی اضافه کرد: امروزه در دنیا، میکروسکوپ هایی وجود دارد که انسان از کاربردهای آن ها حیرت می کند و این دریچه بسیار مهمی به سوی مطالعات علمی است، توجه به انواع میکروسکوپ ها و کاربردهای آن ها نشان می دهد که با وجود سرمایه گذاری های سال های گذشته در این زمینه، باز هم باید سرمایه گذاری بیشتری شود.

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیش از 60 مرکز تحقیقاتی داریم که با حمایت مسmولان دانشگاه ایجاد شده است؛ موضوعات زیادی برای مطالعه وجود دارد و شاید چنین به ذهن برسد که با لینک شدن چند مرکز مطالعاتی، یک مرکز مطالعاتی قدرتمند ایجاد شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: بیماری های عفونی موضوع مهمی است و باید مطالعات در این زمینه حفظ شود، دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی خوبی در سطح دنیا دارد، مراکز مطالعاتی و آزمایشگاه های مجهزی به نام آزمایشگاه های علوم نوین در اختیار همه دانشمندان ما است.

 حاتم توصیه کرد: همه دوستان با شرکت در کارگاه های بین المللی به صورت مرتب، علم خود را توسعه می دهند و همه استادان دانشگاه می توانند از امکانات این آزمایشگاه های علوم نوین استفاده کنند که به این ترتیب افزایش کیفیت ها، به خوبی مشاهده می شود.

او افزود: کنگره هایی که در دانشگاه برگزار می شود، بسیار خوب، مفید و تخصصی هستند و همه به خوبی از مطالب ارایه شده استفاده می کنند؛ امیدواریم که همایش ها بیشتر بین المللی شود.

دبیر اجرایی دومین کنگره مطالعات میکروسکوپی و استادیار گروه تشریح دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: بستری فراهم شد تا اندیشمندان، دانشمندان و محققان را گرد هم جمع کنیم تا بتوانیم جدیدترین یافته ها در زمینه مطالعات میکروسکوپی که محوریت آن بر اساس غذا، دارو و افزودنی های مواد غذایی است را ارایه دهیم و بتوانیم در آینده از این اطلاعات برای بهبود سلامت مردم استفاده کنیم.

حسین بردبار اضافه کرد: در دومین کنگره مطالعات میکروسکوپی، مهمانانی از سراسر کشور حضور دارند و با تازه ترین دستاوردهای علمی در این زمینه آشنا می شوند، همچنین پروفسور "مارک وست" از دانمارک که از پزشکان صاحب نظر در این کنگره حضور دارد.

نظرات بینندگان