کد خبر: ۸۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
حجت‌الاسلام حدائق:

حماسه‌آفرینی جوانان در عملیات بیت‌المقدس هرگز فراموش نمی‌شود

مدیرعامل مهدیه شیراز گفت: رزمندگان اسلام با تکیه بر این دو اصل؛ یعنی باور به اینکه همه کاره خداست و استقامتی که بر این اعتقاد داشتند توانستند خونین شهر را آزاد کنند.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام حدائق، مدیر حوزه علمیه منصوریه ومدیر عامل مهدیه شیراز در جمع کارکنان جهاد کشاورزی فارس گفت: بر اساس قران راه پیمودن زندگی موفق در گرو داشتن دو اصل؛ آسایش و آرامش است که این دو نیز در سایه ایمان و دوری از گناه و هم چنین تداوم واستقامت به یاد خدا محقق می گردد.

وی با بیان این مطلب که آنچه زندگی هایمان را ساماندهی و بیمه می کند و نگرانی از آینده را می زداید همین به یاد خدا بودن و استمرا بر این اعتقاد است، افزود: منتظران و یاران واقعی امام زمان (عج) نیز دارای همین دو خصیصه؛ تقوا و استقامت بر یاد خدا هستند.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز در سخنان دیگر خود ضمن گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در روز پایداری اظهار داشت: حماسه آفرینی جوانان برومند این سرزمین در دوران دفاع مقدس به ویژه در عملیات بیت المقدس هرگز فراموش نمی شود چراکه رزمندگان اسلام با تکیه بر این دو اصل؛ یعنی باور به اینکه همه کاره خداست و استقامتی که بر این اعتقاد داشتند توانستند خونین شهر را آزاد کنند و این درحالی بود که امام امت (ره) بلافاصله فرمودند؛ "خرمشهر را خدا آزاد کرد"یعنی همه کاره خدابود.

حجت الاسلام حدائق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این حدیث زیبا از امام صادق (ع) که فرمودند؛"خانه تکانی دل باعث استجابت دعا می شود"، خاطر نشان کرد:علت اینکه دعاهایمان به استجابت نمی رسد همین است که خدا را به طور یقین باور نداریم، چراکه یاد خدا آرام بخش دلهاست.

در ادامه نیزجانباز سرافراز دوکوهکی ضمن بیان خاطرات خود در دوران دفاع مقدس بیان داشت: ارتش عراق در طی 35 روز توانست خرمشهر را تصرف کند و صدام این جمله معروف را اعلام نمود که؛ "اگر ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند کلید طلایی بصره را به آنان خواهم دادم"، اما غیور مردان کشورمان در یک عملیات کاملا تاکتیکی و حساب شده به نام "بیت المقدس" و با رمز "یا علی ابن ابی طالب (ع)" با رشادت های بی نظیر خود و توکل بر خدا توانستند خونین شهر را آزاد کنند.

وی اظهار داشت: هم چنین نقش موثر و کلیدی جهادگران و سنگر سازان بی سنگر به خصوص مهندسی رزمی جهاد فارس که در حقیقت می توان گفت محور اصلی مسئولیت جبهه های ایران را بر دوش داشت، را نباید از یاد برد به طوری اگر بگوییم "جهاد فارس جهاد ایران بود" گزاف نگفته ایم.

در ادامه از خانواده گرانقدرشهیدان سنگر ساز بی سنگر؛ملک مکان و مرادی که در عملیات بیت المقدس حضور چشمگیری داشتند نیز تجلیل شد.


نظرات بینندگان