کد خبر: ۸۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در 15 شهرستان فارس تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل مشارکت‌ها و همکاری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: زندگی مطالعه‌محور یکی از موضوعاتی است که در سبک زندگی ایرانی- اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

به گزارش شیرازه، رمضانعلی محسنی که در شورای اداری کتابخانه های عمومی فارس و نشست هم اندیشی خیرین کتابخانه ساز استان فارس، بیان کرد: انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان های استان فارس راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: یکی از سیاست های اصلی سال 1395 نهاد کتابخانه های عمومی کشور، افزایش همکاری گروه های مردمی و خیرین در توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی است و برای جذب آن ها لازم است انجمن خیرین کتابخانه ساز در همه شهرستان ها راه اندازی شود و امیدواریم تا پایان سال در حداقل 15 شهرستان یعنی نیمی از شهرستان های فارس این انجمن آغاز به کار کند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه کتاب و کتابخوانی تا حد مطلوب فاصله داریم، خاطرنشان کرد: امروز باید با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، خیرین و افراد نیکوکار را به این نتیجه رساند که کتابخانه سازی باید در اولویت امور خیر قرار گیرد چراکه کتابخوانی یکی از ارکان فرهنگ هر ملت به شمار می رود.

محسنی افزود: زندگی مطالعه محور یکی از موضوعاتی است که در سبک زندگی ایرانی- اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و رونق کتابخانه های عمومی در این مسیر می تواند راهگشا باشد.

مدیرکل مشارکت ها و همکاری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه عدم توجه به فرهنگ کتابخوانی منجر به آسیب دیدن فرهنگ و در نهایت بی هویتی می شود تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم کرد تا خیرین بدانند که وجود کتابخانه های مجهز و پویا، مانع بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهد شد.

محسنی افزود: راه اندازی کتابخانه در شهرها و روستاهای فاقد کابخانه و بهسازی کتابخانه های موجود از مواردی است که می تواند در اعتلای فرهنگ نقش موثری داشته باشد و در سال «خواندن» با بهره گیری از مشارکت های مردمی با جدیت دنبال می شود.

نظرات بینندگان