کد خبر: ۸۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

زنان نقش عمده‌ای در آفرینش حماسه‌های دفاع مقدس و انقلاب داشته‌اند

ابراهیمی گفت: متأسفانه به موضوع حضور و حرکت و برکت زنان ما در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس آن‌طور که حق آن است، پرداخته نشده است.
به گزارش شیرازه، خداداد ابراهیمی در دومین نشست پژوهش در ادبیات دفاع مقدس با موضوع نقش زنان استان فارس در دفاع مقدس گفت: زنان نقش عمده‌ای در آفرینش حماسه‌های دفاع مقدس و انقلاب داشته و سهم عمده‌تری نیز در تداوم و آینده آن بر عهده دارند.

وی افزود: متأسفانه به موضوع حضور و حرکت و برکت زنان ما در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس آن‌طور که حق آن است، پرداخته نشده است.

ابراهیمی با بیان اینکه آیا هنر و ادبیات توانسته دست کم گوشه‌ای از فداکاری‌ها، چشم انتظاری‌ها و حضور فعال و توأم با بصیرت زنان مسلمان ایرانی در انقلاب را منعکس کند، ابراز کرد: بخشی از رسالت ما حفظ فرهنگ مقاومت است.

وی گفت: در شرایط کنونی که جامعه ما آماج هجوم فرهنگی دشمن است و زنان و دختران جامعه، هدف اول و اصلی این هجوم هستند، اهمیت حفظ ساختار خانواده بسیار مهم است و اهمیت کار هنری، ادبی و فرهنگی در حوزه شناخت نقش زنان در دفاع مقدس به عنوان یک ضرورت خودنمایی می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: در اداره‌کل حفظ آثار، تدابیری برای توسعه فعالیت در موضوع هنر و ادبیات دفاع مقدس به ویژه بخش زنان به اجرا درآمده که راه‌اندازی معاونت «مشارکت زنان استان فارس در دفاع مقدس» بخشی از آن است.

وی با بیان اینکه ما متعهد هستیم که از طرح‌های پژوهشی ارزشمند در حوزه مشارکت زنان در دفاع مقدس برای تولید و انتشار کتاب آنان، حمایت‌های لازم را انجام دهیم، گفت: باید برای شناخت و ترویج فرهنگ ارزشمند جهاد و شهادت بالاخص در موضوع نقش زنان، بهره برده و در این راه تلاش کرد.
نظرات بینندگان