کد خبر: ۸۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

80 درصد علت مرگ در کشور، بیماری‌های غیرواگیر هستند

ایمانیه گفت: باید بررسی کنیم که مطالعات میکروسکوپی را چگونه به شعار امسال بهداشت جهانی "غلبه بر دیابت" ربط دهیم.

به گزارش شیرازه، محمدهادی ایمانیه در دومین کنگره کشوری مطالعات میکروسکوپی گفت: اگر نگاه عمیقی به مطالعات میکروسکوپی و استریولوژی داشته باشیم بسیار کاربردی و راهگشا و علمی نوین و جدید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: هر چه جلوتر می رویم، برخی حوزه های عالم هستی بیشتر کشف می شوند؛ امروز یک دانشجو خیلی آسان تر می تواند نسبت به دانشجویان هزار سال پیش خداشناس باشد و عظمت خلقت را در یک سلول، در عملکرد یک سلول، در شکل یک سلول و بیماری یک سلول مشاهده کند.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک یا دور، با انواع درمان ها برای یک بیماری روبرو می شویم و بعدها مشخص می شود که هزاران نوع درمان برای بیماری ها خواهیم داشت.

ایمانیه گفت: باید بررسی کنیم که مطالعات میکروسکوپی را چگونه به شعار امسال بهداشت جهانی "غلبه بر دیابت" ربط دهیم؛ در نشست هایی با همکاران در اداره های استاندارد، جهاد کشاورزی، اداره صنایع و محیط زیست، صحبت هایی انجام دادیم تا آثار غذاها، داروها، مواد افزودنی و موادی که امروزه استفاده می کنیم و حدس می زنیم که علت افزایش سرطان ها و بیماری ها هستند را بررسی کنیم.

وی افزود: اگر در مرکز مطالعاتی تاثیرات غذاها را بررسی کنیم و آثار داروها را روی سلول ها و آثار آسیب زا و درمان کننده آن ها را روی سلول ها بررسی کنیم، بسیاری از موارد مشخص می شود.

 ایمانیه اضافه کرد: در مرکز تحقیقات و گروه های آناتومی و فیزیولوژی دانشگاه، امسال مطالعات را بر روی بیماری های غیرواگیر و ارتباط آن ها با سلول متمرکز کنیم تا کارهای ما برای جامعه مفید باشد و مسایل مربوط به جامعه را حل کنیم، 80 درصد علت های مرگ در کشور، بیماری های غیرواگیر هستند و باید تلاش کنیم دلایل تاثیر غذاها را بررسی و مشخص کنیم و با مطالعه و تحقیق، روش زندگی ها را تغییر دهیم.

نظرات بینندگان