کد خبر: ۸۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
معاون فرهنگي اوقاف فارس مطرح کرد:

وجود 1408 بقعه متبرکه در فارس/ ضرورت فعاليت‌ برای تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی

حجت‌الاسلام حسيني گفت: ضروری است که در راستای تحقق منويات مقام معظم رهبری مبنی بر تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، فعاليت‌های فرهنگی و قرآنی از طریق فعالیت در بقاع متبرکه افزایش دهیم.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سيد‌ميثم حسيني  تصريح كرد: باتوجه به اینکه استان فارس دارای بیشترین اماکن مذهبی در کشور را به خود اختصاص داده است؛ طبق برنامه چهارساله این سازمان  با تخصیص اعتبار و حمایت‌های مسئولین امر تمامی بقاع متبرکه فارس به مراکز فرهنگی ـ آموزشی تبدیل می‌شوند.

وي  با یادآوری اینکه هم اکنون 1408 بقعه متبرکه در فارس وجود دارد، افزود: در تلاش هستیم که با معرفی يک مدیر در هر مرکز فرهنگی با حضور در بقاع متبرکه  و با احداث و تجهیز کتابخانه‌ها در محل امامزادگان مراکز فرهنگی بقاع متبرکه فارس را رونق بخشیم.

وی وجود بقاع متبرکه در هر منطقه را موجب خیر برکت و آرامش منطقه دانست و افزود: ضروری است که در راستای تحقق منويات مقام معظم رهبری مبنی بر تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، فعاليت‌های فرهنگی و قرآنی از طریق فعالیت در بقاع متبرکه افزایش دهیم.

حسيني از فعالیت ۵۷۰ مرکز فرهنگی ـ قرآنی در بقاع متبرکه این استان خبر داد و ادامه داد: ظرفيت استان فارس بيشتر از اين است، به یاری خدا در سال‌هاي آتي اين مراكز فرهنگي را تقويت و تجهيز خواهيم كرد.

وي تصريح كرد: در اين مراكز سعي بر اين است كه از مردم محلي و بومي آن منطقه استفاده كنيم، زيرا شناخت بيشتري نسبت به فرهنگ و آدام و رسوم آن منطقه دارند و بتوان بهتر عمل كرد.
معاون فرهنگي ـ اجتماعي اداره‌کل اوقاف و امور خيريه فارس  در پایان گفت: شهر شيراز و كازرون بيشترين تعداد مراكز فرهنگي را به خود اختصاص داده‌اند.
نظرات بینندگان