کد خبر: ۸۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
مشاور وزیر ارشاد:

باید به جشنواره‌های «مد و لباس ایرانی- اسلامی» به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی نگاه شود

قبادی گفت: سالانه 100 هزار میلیارد تومان در زمینه مد و لباس در کشور هزینه می‌شود که معادل یک سوم بودجه سالانه کشور است.
به گزارش شیرازه، حمید قبادی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی ـ اسلامی فارس گفت:  هر ایرانی سالانه یک میلیون و 200 هزار تومان برای مد و لباس هزینه می‌کند و سالانه 100 هزار میلیارد تومان در زمینه مد و لباس در کشور هزینه می‌شود که معادل یک سوم بودجه سالانه کشور است.

وی ادامه داد: تولید لباس و انسجام‌بخشی فعالیت‌های مربوط به آن می‌تواند ورشکستگی و رکود در صنعت پارچه را برطرف کند پس باید گام‌های هدفمندتری در زمینه مد و لباس انجام شود.

مشاور وزیر ارشاد تصریح کرد: جشنواره‌های مد و لباس معرفی هویت و توانمندی‌های هنرمندان این رشته است که در زمینه تولید و طراحی لباس باید نگاه به درون باشد و از ظرفیت‌های داخلی به عنوان مصداقی از اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

قبادی گفت: تمامی مسئولانی که در زمینه اقتصاد مقاومتی دغدغه دارند باید به جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مد و لباس به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی نگاه کنند تا این صنعت فراگیر شود.

وی افزود: مسئله مد و لباس یک مسئله تک بعدی نیست و با تمامی شؤون جامعه اعم از بهداشت روان، هویت اجتماعی ـ فردی و امنیت ملی ارتباط دارد چرا که تهاجم فرهنگی در گام نخست امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

قبادی گفت: باید بر ظرفیت‌های داخلی در زمینه طراحی و تولید پوشاک توجه بیشتری شود و بازارهای داخلی به جای نگاه به خارج برای تامین محصول با تولیدکنندگان داخلی همکاری بیشتری کنند.

نظرات بینندگان