کد خبر: ۸۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
در گفتگو با «شیرازه» مطرح شد؛

احیای بافت فرسوده شیراز با مصوبات تشویقی شورای شهر

شعرا گفت: در زمینه احیای بافت فرسوده به دنبال مصوبات تشویقی و کاهش عوارض هستیم تا خود مالکین یا بخش خصوصی بتوانند بافت‌های فرسوده را نوسازی کنند.

ابراهیم شعرا در گفتگو با شیرازه با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی» گفت: این شعار با پسوند اقدام و عمل نشان دهنده تاکید ارهبر معظم انقلاب براین موضوع است که باید ما هم در شورای شهر و شهرداری شیراز برای اجرایی شدن آن تلاش کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شورای شهر شیراز تاکید کرد: توانمند سازی نیروی کار، رقابت پذیری و مدیریت مصرف، اصلاح قوانین و مقرارت، اتکا به نیروهای داخلی و جلوگیری از خرید محصولات خارجی و همچنین کم کردن هزینه‌ها از مواردیست که درجهت تحقق اقتصاد مقاومتی بایستی مورد توجه قرار داد.

این عضو شورای شهر بیان کرد: جمع آوری زباله و تبدیل آن به انرژی درهمان محل‌ها، تبدیل فاضلاب خانگی و شهری به آب مصرفی باغات و پارک‌ها، استفاده از انرژی‌های نو و خورشیدی را می‌توان مثال زد که شهرداری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است.

یکی از راه حل‌های کاهش هزینه، واگذاری امور به بخش خصوصی است

شعرا با اشاره به اینکه یکی از راه حل‌های کاهش هزینه، واگذاری امور به بخش خصوصی است، ادامه داد: پیکره دولت و شهرداری‌ها وسیع هستند و در اجرای کارها همین مسئله موجب افزایش هزینه و تعداد بالای پرنسل اجرایی می‌شود که می‌طلبد برای کم کردن بار اجرایی کارها به سمت خصوصی سازی و واگذاری کار به پیمانکار باشیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شورای شهر شیراز گفت: درهمین راستا، برنامه کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر شیراز واگذاری کار و فعالیت‌ها و نیازمندی‌های شهرداری به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای دنیا امور شهرداری به بخش خصوصی و سرمایه گذاران سپرده می‌شود و شهرداری نقش نظارتی دارد، خاطرنشان کرد: قصد داریم با اعلام فراخوان به سرمایه گذارهای داخلی و خارجی این فرصت را در شهر شیراز فراهم کنیم، همچنین سمن‌ها و خود مردم هم می‌توانند دراین امور مشارکت داوطلبانه داشته باشند.

بسیاری از پارک‌ها و مراکز تفریحی را می‌شود به بخش خصوصی واگذار کرد

شعرا ادامه داد: بسیاری از پارک‌ها و مراکز تفریحی، ورزشی و مراکزی که درآمد زاهستند را می‌شود به بخش خصوصی واگذار کرد تا از محل درآمد سرمایه‌شان هم برگشت شود.

ناظر شورا در سازمان احیا و نوسازی بافتهای فرسوده و تاریخی - فرهنگی شهرداری شیراز تصریح کرد: در زمینه احیای بافت فرسوده به دنبال مصوبات تشویقی و کاهش عوارض هستیم تا خود مالکین یا بخش خصوصی بتوانند بافت‌های فرسوده را نوسازی و به مراکز تفریحی و گردشگری تبدیل کنند.

نظرات بینندگان