کد خبر: ۸۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵

اهدای عضو یک مرگ مغزی جان 3 بیمار را نجات داد/فرزند مرحوم هاشمی تشریح کرد

فرزندان مرحوم حجت الله هاشمی اهل شهرستان بوانات که بعلت مرگ مغزی فوت شد اعضای بدن مرحوم را اهدا کرده و جان 3 بیمار دیگر را نجات دادند.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا ، مرحوم حجت الله هاشمی 61 ساله اهل و ساکن روستای سنگبر از توابع بخش مرکزی شهرستان بوانات بعلت مرگ مغزی جان خود را تسلیم پروردگار نمود و اعضاء بدن آن مرحوم جان 3 بیمار پیوند عضو دیگر را نجات داد.

ابراهیم هاشمی فرزند ارشد مرحوم ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: پدرم به عارضه فشار خون مبتلا بود و بعلت فشار بالا و خونریزی مغزی به بیمارستان بوانات انتقال یافت و از بیمارستان بوانات نیز برای درمان به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد که بعلت سکته مغزی و از کار افتادن مغز دچار مرگ مغزی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی افزود: پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان پزشک معالج از پدرم قطع امید کرد و ما نیز با دیگر خواهران و برادران مشورت کردیم که حال که پدر ما از میان ما رفته با اهدای عضو نگذاریم خانواده های دیگری داغدار شوند و خواهران و برادرانم نیز رضایت دادند تا اهدای عضو صورت گیرد.

هاشمی کمک به هم نوع را از بزرگترین لذت های دنیا دانست و اظهار داشت: با مشورت پزشک متخصص کبد، دو کلیه و قلب مرحوم پدرم که سالم بود در لیست پیوند اعضا قرار گرفت که دو کلیه و کبد مرحوم به 3 بیمار که منتظر عضو گیری بودند پیوند داده شد.

فرزند مرحوم هاشمی اضافه کرد: کبد مرحوم پدرم به آقای نعمت الله بیگلری پور 60 ساله ساکن بندر عباس و یکی از کلیه های وی به آقای سید ابراهیم هاشمی 60 ساله ساکن آبادان و کلیه دیگر نیز به آقای امر الله شهرامی 72 ساله شیراز پیوند داده شد و ما نیز از اینکه جان این عزیزان را نجات داده ایم بسیار خرسند و شاد هستیم.

وی در پایان گفت: هم من و هم برادران و خواهرانم از این کار خدا پسندانه بسیار شاد هستیم که توانستیم خانواده هایی را از نگرانی خارج کنیم چرا که پدر دیگر برای ما رفتنی بود و راه بازگشتی نبود اما با این کار هنوز فکر می کنیم که پدرمان زنده است .

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان