کد خبر: ۸۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵

رونمایی از قطعه موسیقی «نگین خوزستان» در آیین سالروز آزادسازی خرمشهر در شیراز

رئیس حوزه هنری فارس در این آیین گفت: همین بُعد ایمانی و میهن‌دوستی و اعتقادی است که شرایطی ایجاد می‌کند که نیروهای مردمی و نظامی با روحیه‌ای انقلابی از هیچ تلاش و کوششی در راه حفظ ارزش های انقلاب اسلامی دریغ نکرده و نهراسند.
به گزارش شیرازه، آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با عنوان «بر بال خاطره» و بیان خاطراتی از این حماسه باشکوه برگزار شد.

در این مراسم محمد کرم‌الهی، رئیس حوزه هنری فارس با اشاره به این حادثه مهم تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: «امروز روز مرور لحظات نابی است که بر شیران خدا گذشت و دیدیم همانگونه که اراده خدا بر آزادسازی خونین شهر بود چگونه شیران شرزه ی دشمن-شکار فتحی ماندگار و ظفری شکوهمند آفریدند، آنگونه که هر ایرانی و آزاده ی منصفی در هر کجای جهان ب این مردم و سپاه و ارتش و بسیج افتخار کند.»

وی ضمن اشاره به تقارن ایام و اعیاد شعبانیه با این رویداد ارجمند گفت: این ایام فرصت خودسازی و خودباوری و آمادگی برای ماه میهمانی خداست و خودسازی و خودباوری در تمامی عرصه ها از عوامل پیروزی حق بر باطل بوده و خواهد بود.

رئیس حوزه هنری فارس با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) درباره این رویداد عظیم گفت: فتح خرمشهر نه فتح سرزمین که فتح ارزش‌هاست چرا که همین ارزش هاست که کرانه هایی از نور را پیش روی مردم ایران زمین و آزادگان جهان باز کرد و بار دیگر اثبات کرد حق بر باطل پیروز است حتی اگر در جایگاه مستحکم نظامی نباشد.

وی افزود: همین بعد ایمانی و میهن دوستی و اعتقادی است که شرایطی ایجاد می کند که نیروهای مردمی و نظامی با روحیه ای انقلابی از هیچ تلاش و کوششی در راه حفظ ارزش های انقلاب اسلامی دریغ نکرده و نهراسند.

کرم‌الهی گفت: مردان راه، عاشقانه سر و جان در طبق اخلاص گذاشتند تا ایران اسلامی، آزاد و انقلابی بر تارک جهان بدرخشد و این مهم جز با حمایت و هدایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و همراهی مردم هشیار در طول هشت سال دفاع مقدس انجام نمی گرفت.

وی با اشاره به نامگذاری روز چهارم خرداد به نام روز مقاومت دزفول، مردم این دیار را مقاوم و همیشه در صحنه دانست و گفت: مردمی که زیر موشک باران های روزانه مقاوم و استوار ایستادند و از میهن دفاع کردند، آن تابلوی عاشقانه که چیزی جز دلدادگی به انقلاب اسلامی نبود را هنرمندانه خلق کردند.

رئیس حوزه هنری فارس افزود: آنان مرد ره بودند که برای انقلاب اسلامی، از پای فتاده و سرنگون، میان خون رفتنداما به مقصود رسیدند، آنچنان که تا امروز و همیشه ی تاریخ به پاس این حرکت ارزشمندو به پاس آنان که عاشقانه زیر لوای ولایت، عاشقانه ترین لحظات را خلق کردند، جشن می گیریم و بر خود می بالیم.

در بخش دیگری از این مراسم که به همت مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان بسیج هنرمندان، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز و حوزه ی هنری انقلاب اسلامی استان فارس برگزار شد، ناخدا رضایی از تکاوران ارتش جمهوری اسلامی و سردار احمدعبدالله زاده از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرات خویش را از حماسه دفاع و فتح خرمشهر بیان کردند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام نیازی با اشاره به یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس و شهیدان گرانقدر مدافع حرم یاد و خاطره سردار شهید اسکندری را گرامی داشت و از خانواده این شهید عزیز تقدیر به عمل آمد.

رونمایی از قطعه موسیقی نگین خوزستان، اجرای دو قطعه موسیقی، قرائت اشعار طنز توسط دکتر عبدالرضا قیصری و بیان خاطرات طنز و مطایبه از فضای دفاع مقدس توسط رضا رودکی و برگزاری مراسم آتش بازی و جشن و شادمانی از دیگر بخش های این مراسم بود.

نظرات بینندگان