کد خبر: ۸۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
شاعر معاصر حوزه کودک و نوجوان:

ادبیات عامیانه فارس زبانزد است/ تاثیر ادبیات بومی فارس در غنا بخشیدن به آثار ادبیان این خطه

مصطفی رحماندوست گفت: ادبیات عامیانه شیراز و فارس زبانزد است؛ از این رو، این ادبیات بومی در غنا بخشیدن آثار نویسنگان و ادبیان این خطه مؤثر است.
به گزارش شیرازه، مصطفی رحماندوست، شاعر معاصر کودک و نوجوان در آئین پایانی دومین جشنواره ادبیات کودک شیراز گفت: اگر می‌خواهیم حرف اول علمی منطقه را در سال 1406 بزنیم نمی‌شود فرزندانمان کتابخوان نباشند.

وی افزود: در تهران جشنواره‌ها و رویدادهای مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان بسیاری هست، اما مقداری باید حرکت‌ها به طرف شهرهایی مانند شیراز باشد که ریشه‌های ادبی قوی‌تری دارند.

رحماندوست با بیان اینکه در ایران سال 10 هزار عنوان کتاب منتشر می‌شود، این شمارگان را بسیار پائین ارزیابی و اضافه کرد: اینکه متوسط آثار کودک و نوجوان 500 جلد است برای جمعیت ما زشت است که متوسط چاپ کتاب کم باشد.

شاعر معاصر حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: نمی‌شود درباره کتابخوانی کاری انجام داد، اما رسانه ملی در آن نقشی ایفا نکند.

وی تصریح کرد: ترویج قصه خوانی یکی از راه‌های ارتقاء کمی و کیفی سطح کتابخوانی و بهترین سن قصه خوانی دوره پیش از تولد کودک است.

این شاعر گفت: ادبیات عامیانه شیراز و فارس زبانزد است به نحوی که قصه‌های بومی اوز با اقلید و قصه‌های بومی مرودشت با این دو بسیار متفاوت است. از این رو، این ادبیات بومی در غنا بخشیدن آثار نویسنگان و ادبیان این خطه مؤثر است.

نظرات بینندگان