کد خبر: ۸۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

«بچه‌های شهر باربد» سمن برگزیده استان فارس در حوزه میراث فرهنگی شد

انجمن بچه‌های شهر باربد در شهرستان جهرم به عنوان سمن برگزیده استان فارس در حوزه میراث فرهنگی معرفی و تجلیل شد.
به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم مازیار الطافی، مسئول انجمن بچه‌های شهر باربد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در مراسمی که به مناسبت روز میراث فرهنگی و با حضور فعالان این حوزه در ارگ کریمخان شیراز برگزار شد از انجمن‌های مردم نهاد و فعالان میراث فرهنگی استان فارس تقدیر شد.

مسئول انجمن بچه‌های شهر باربد افزود: در این مراسم و از میان 100 انجمن مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی استان فارس، انجمن بچه‌های شهر باربد شهرستان جهرم به عنوان یکی از چهارانجمن  برگزیده استان تجلیل شد.

وی با بیان اینکه بچه‌های شهر باربد تنها انجمن شهرستانی بود که به عنوان برگزیده لوح تقدیر و تندیس را از آن خود کرد، اظهار داشت: در این مراسم از موزه‌دارهای برتر استان فارس نیز تجلیل به عمل آمد.

الطافی با اشاره به پیشینه راه‌اندازی این انجمن گفت: انجمن بچه‌های شهر باربد از فروردین 92 با هدف معرفی اماکن تاریخی، گردشگری، مذهبی و جغرافیای شهرستان جهرم به هموطنان شکل گرفت و اعضای این انجمن با تکیه بر ارزشهای ایرانی – اسلامی همواره در تحقق اهداف آن تلاش کردند.

وی، برگزاری کلاسهای علمی، بازدید  از اماکن باستانی و مذهبی در شهرستان جهرم و استان فارس، شرکت در نمایشگاه های گردشگری، شرکت در جشنواره های مردمی، برگزاری نشستهای تخصصی از مهمترین فعالیت‌های این انجمن یاد کرد و طرح راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی و مذهبی شهر جهرم، طرح گردشگر سلام "راهنمای گردشگران و مسافران نوروزی در ورودی شهر و اماکن تاریخ با دوچرخه"،  گردشی در گردشگری "محله گردی – کوچه گردی"، اهدای سوغات به مسافران نوروزی،  اولین مسابفه عکس اینستاگرامی،  پاکسازی محیط زیست، پویش مردمی جمع آوری درب بطری، مسابقه نقاشی با موضوع اماکن تاریخی، برگزاری مراسم تجلیل از محیط بانان شهرستان جهرم، کارگاه معرفی اماکن تاریخی جهرم و پخش کیسه زباله در روز طبیعت از دیگر برنامه‎های اجرا شده انجمن بچه‌های شهر باربد عنوان کرد.

الطافی با بیان اینکه این انجمن در سال 1394 به عنوان فعال ترین سمن شهرستان جهرم انتخاب شد، گفت: انجمن بچه‌های شهر باربد همچنین در اردیبهشت سال 1395  به عنوان برترین سازمان مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی استان فارس انتخاب و از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان تقدیر شد.

وی نداشتن امکانات و مکان ثابت به عنوان دفتر انجمن را از مشکلات این سمن عنوان کرد و افزود: انتظار ما از مسئولین شهرستان حمایت همه جانبه از جوانان شهرستان جهرم و برنامه‌های آنان در حوزه‌های مختلف به ویژه میراث فرهنگی است.

نظرات بینندگان