کد خبر: ۸۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

چالشی به نام سهم خواهی روی صندلی سبز/ از وعده تا سوگند

در حالی که از افتتاح مجلس دهم چیزی نگذشته است حامیان نمایندگان مجلس بی صبرانه برای تحقق وعده های منتخبین و به دست آوردن پست و مقام تلاش می کنند.
به گزارش شیرازه، در حالی که هنوز دو روز از زمان نشستن منتخبان مردم در مجلس بر صندلی سبز رنگ بهارستان نمی گذرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ابتدای راه، حتی جایگاه خود را در کمیسیون ها و نقش آفرینی در عرصه مجلس باز نیافته اند شنیده های شیرازه حکایت از آن دارد که تعدادی از طرفداران و حامیان آنها صبر از کف داده و برخی از نمایندگان را وارد چالشی به نام سهم خواهی نموده اند.

برخی از زوایای سهم خواهی ها به نحوی است که تعدادی از حامیان هر یک به فراخور انتظار یا قول های گرفته شده در صدد تصدی پست و مقام از فرمانداری گرفته تا ریاست ادارات و .... هستند.

درحالیکه نمایندگان در مراسم تحلیف منتخبین مردم، مسئولیت نظارت و صیانت از قوانین بردوش گرفته و قسم یاد می کنند، جای سوال اینکه چگونه می شود مصادف با همان ایام ادای سوگند به وفاداری به قانون، نماینده باید در اندیشه بی قانونی و واگذاری پست ،مقام وبرآورده نمودن توقعات و انتظارات حامیان و اطرافیان خود باشند.

در پیامی که رهبر معظم انقلاب به مناسبت افتتاحییه مجلس دهم صادر کردند آمده است:«سوگند نمایندگان –که در نخستین روزِ کاریِ خود ادا خواهند کرد و سوگندی شرعی و الزام‌آور است- سرفصلهای اساسیِ وظایف نمایندگی در مجلس را بیان کرده است؛ شما برادران و خواهران محترم می‌توانید با حکمت و خردمندی و اخلاص و پارسایی، این وظایف را در خلال عمل قانونی خود –که عمدتاً قانون‌گذاری و نظارت است- تحقق بخشیده، نزد خدا و خلق سرافراز گردید. در این‌صورت است که مجلس شورای اسلامی را در جایگاه ویژه خویش یعنی «در رأس امور کشور» نگاه خواهید داشت»

شیرازه امیدوار است که منتخبین مردم  با عمل به سوگند و پیمان خود منویات مقام معظم رهبری را محقق نمایند.

                        
نظرات بینندگان