کد خبر: ۸۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
در حاشیه ۵ اکران هنگامه در آباده؛

آرزوی یک پدر بعد از دیدن "هنگامه"

به همت اکران کنندگان و فعالان فرهنگی شهر آباده فارس، تاکنون فیلم داستانی "هنگامه" به عنوان اولین اثر با موضوع مدافعان حرم، پنج بار در این شهرستان به نمایش درآمده است.
به گزارش شیرازه، به همت اکران کنندگان و فعالان فرهنگی شهر آباده فارس، تاکنون فیلم داستانی «هنگامه» به عنوان اولین اثر با موضوع مدافعان حرم، پنج بار در این شهرستان به نمایش درآمده است.

حجت الاسلام میلاد مسعودی که از چهارمین دوره جشنواره با عمار آشنا شده است، در این‌باره بیان کرد:  در ایام اعتکاف با توجه به برنامه منبری که در تهران داشتم از طریق ارتباط با دبیرخانه عمار در جریان اکران بلیتی فیلم «هنگامه» قرار گرفتم و بعد از برگشت به شهر خودم، به کمک دوستان، برنامه ریزی برای اکران این فیلم را شرووع کردیم.

آرزوی یک پدر بعد از دیدن

مسعودی که مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عمار در شهرستان آباده هم است، اظهار داشت: با توجه به موضوع فیلم، قصد داشتیم اولین اکران «هنگامه» را در جمع مخاطبان اصلی اثر که خانواده شهدای مدافع حرم هستند، برگزار کنیم تا هم نسبت به این عزیزان ادای احترام کرده باشیم و هم از پدر و مادر اولین شهید مدافع حرم آباده برای اکران این فیلم در دیگر نقاط شهرستان اجازه بگیریم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در هفته قبل از اکران و به همت دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد و ستاد اکران مردمی عمار آباده، یادواره شهید قاسم پور در این دانشگاه برگزار شده بود و از طرف دیگر پدر شهید هم مایل بودند تا از زحمات بچه های بسیج قدردانی کنند به این بهانه با دانشجویان خدمت ایشان رسیدیم و اولین اکران فیلم «هنگامه» را در منزل این شهید برگزار کردیم.

مسعودی درباره این دیدار بیان کرد: پدر شهید، در مورد شهید قاسم پور گفتند همیشه اولویت ایشان با کارهای فرهنگی بود و پیگیر کارهای روی زمین مانده بودند.

وی اضافه کرد: زمانی که فیلمهای جشنواره پنجم تازه رسیده بود، با این شهید هم برای همکاری تماس گرفتیم منتها ایشان عذرخواهی کردند و گفتند که وقتش را ندارند.

مسعودی افزود: چند روز بعد خود شهید قاسم پور با بنده تماس گرفتند و اعلام کردند که آمادگی دارند تا اکران های دانش آموزی را برعهده گیرند. از ایشان پرسیدم چرا در همان روز حاضر نشدید که پاسخ دادند: «جزوه ای که از دیدار مسئولین جشنواره عمار با حضرت آقا را خواندم و این تعبیر مقام معظم رهبری که عمار را مصداق جهاد فرهنگی دانسته بودند توجهم را جلب کرد و احساس وظیفه کردم.»

وی درباره دیگر اکران‌های هنگامه در آباده گفت: دومین اکران فیلم هنگامه را در حوزه علمیه صاحب الامر در میان طلاب و فضلای این حوزه برگزار کردیم که با استقبال و رضایت آنها از فیلم همراه بود.

مسعودی بیان کرد: در سومین اکران هم در شب میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) به کمک آقای جعفری که از اکران کنندگان عمار هستند، این فیلم در روستای دهدق و در اهالی این روستا به نمایش درآمد.

وی با عنوان اینکه چهارمین اکران «هنگامه» درمیان شب زنده داران مسجد روستای بیدک در شب احیای نیمه شعبان برگزار شد، گفت : حدود صد نفر از زنان و مردان روستا با تهیه بلیط به تماشای فیلم نشستند که در مجموع از محل بلیت‌فروشی فیلم در این اکرانها 150 هزار تومان جمع‌آوری شده است.

مسعودی درباره واکنش‌های مخاطبان بعد از تماشای فیلم هنگامه اظهار داشت: پدری نزد من آمد و گفت نوجوانی دارم که خیلی اصرار دارد به سوریه برود. من به گردان مراجعه کردم و اسم پسرم را هم نوشتم اما به خاطر پایین بودن سن از اعزام او خودداری کردند. به نظر من مدافع حرم بودن فقط منحصر در جنگ نیست و ما اگر هر کجا که توانستیم از این شهدا و فعالیت خدا محورانه‌ای که دارند دفاع کنیم، نسبت به شبهات و شایعاتی که مطرح می شود روشنگری کنیم و از خیانت هایی که می شود جلوگیری کنیم، از حرم دفاع کرده ایم.»

وی تصریح کرد: بعد از اکران فیلم در روستا، یکی از مخاطبان که پدر و رزمنده دفاع مقدس هم بودند گفت ای کاش مقدماتی فراهم شود تا همه خانواده ها فیلم «هنگامه» را ببینند و با این دلتنگی ها و دلشوره های خانواده های مدافعان حرم بیشتر آشنا بشوند.

این فعال فرهنگی افزود: دبیرستان دخترانه اقبال، پنجمین نقطه‌ای بود که در شهرستان آباده، میزبان اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم شد و 100 نفر از دانش آموزان این دبیرستان به تماشای فیلم هنگامه نشستند که از محل بلیت‌فروشی این اکران هم مبلغ 150 هزار تومان جمع‌آوری شد.

مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عمار در آباده خاطرنشان کرد: قصد ما از فروش بلیط این بود تا این فرهنگ را جا بیندازیم که مردم به آثار ارزشی هم بها بدهند و همین‌طور که برای سرگرمی، پول خرج می‌کنند بدانند که آثار ارزشی هم هزینه‌بر است و برای این کارها هم باید هزینه کنند.

مسعودی در پایان خاطر نشان کرد: سالن آمفی‌تئاتری به نام اکران کننده و شهید مدافع حرم، حمید قاسم پور در حال ساخت است که با قول مساعد مسئولان پس از تکمیل ساخت، فیلم «هنگامه» و سایر آثار جشنواره عمار را در آن اکران می‌کنیم.

نظرات بینندگان