کد خبر: ۸۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
واکنش آیات ایمانی، کلانتری و دستغیب به لغو سفر حج تمتع زائران ایرانی:

آل سعود، خادم حریم صهیونیزم و آمریکا شده است/ تروریست ها و تکفیریها در الویت عربستانند نه حجاج کشورهای مسلمان

جهل آل سعود تمامی ندارد. این جهل یک روز با کینه در عرصه سیاست خارجی و در منطقه آتش می شود بر سر مردم مظلوم مسلمان یمن و بحرین، یک روز با رژیم نامشروع صهیونیستی برای نابودی حزب الله لبنان توافق می کند.

به گزارش شیرازه، جهل آل سعود تمامی ندارد. این جهل یک روز با کینه در عرصه سیاست خارجی و در منطقه آتش می شود بر سر مردم مظلوم مسلمان یمن و بحرین، یک روز با رژیم نامشروع صهیونیستی برای نابودی حزب الله لبنان توافق می کند و در همان زمان به گروههای تکفیری منطقه کمک مالی می شود تا کودکان سوریه شب ها را با ترس مرگ و یا از دست دادن والدین خود سپری کنند.

فرقه وهابیت که حج را به گروگان گرفته، نشان داده برای رسیدن به اهداف خود از فرائض و واجبات دینی نیز نمی گذرد. سال گذشته هزاران حاجی که برای انجام واجبات به خانه خدا رفته بودند قربانی جهل آل سعود شدند و نه تنها امروز حاضر به قبول قصور خود نیستند بلکه بازهم برای پذیرش حجاج ایرانی کارشکنی میکنند. آنها به شرط زیر پا گذاشتن عزت یک مسلمان ایرانی حاضر هستند حجاج کشورمان را در مکه بپذیرند.

حفظ عزت از شرایط استطاعت است/گناه عدم برگزاری حج بر عهده رژیم آل سعود است

آیت الله اسد الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در مورد تعطیلی حج امسال با بیان شرایط وجوب حج و مسئله استطاعت اظهار داشت:مسئله استطاعت امری لازم است و اینطور نیست که فرد به دنبالش برود بلکه باید برای او فراهم شود.

وی افزود: یکی از موضوعات استطاعت داشتن برای حج، حفظ سلامت جسم و جان است، وقتی انسان احتمال عقلایی می دهد که جانش در معرض خطر است حج بر او واجب نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه سوابق گذشته رژیم آل سعود و شرایطی که عربستان برای حجاج پیش آورده،هیچ ضمانتی برای حفظ سلامت و امنیت حجاج وجود ندارد و تعطیلی حج امری لازم است.

آیت الله ایمانی حفظ عزت را هم از موضوعات استطاعت دانست و خاطر نشان کرد:در حال حاضر در شرایطی هستیم که امنیت جانی و عزت حجاج حفظ نمی شود و دولت عربستان حج را هم مانند دیگر مسائل سیاسی می کند و گناه عدم برگزاری حج بر عهده رژیم آل سعود است.

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شرایط به وجود آمده فضایی را ایجاد می کند که کشورهای اسلامی به فکر بی افتد و شهرهای مکه و مدینه را به عنوان شهرهای بین المللی معرفی کنند نه اینکه فقط رژیم آل سعود برآن حکومت کند و بهره ببرد.

آل سعود مهره آمریکا و تامین کننده مطامع صهیونیزم/رژیم آل سعود، دولت ام الفساد درجهان اسلام است

آیت الله علی اکبر کلانتری عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سد راه برگزاری حج شدن گناه بزرگی است که نتیجه بی تدبیری و بی مسئولیتی خاندان جنایت کار آل سعود است اظهار داشت: درسال گذشته شاهد فاجعه منا، سقوط جرثقیل و تعرض به دو نوجوان ایرانی بودیم، درحالی که رژیم آل سعود حتی یک عذر خواهی هم نکرد که نشان دهنده پستی و خباثت آنها است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: همه می دانند که آل سعود مهره آمریکا و تامین کننده مطامع صهیونیزم و دولت مستکبر آمریکا است.
وی با اشاره به اینکه رژیم آل سعود، دولت ام الفساد درجهان اسلام است بیان کرد: متاسفانه گروههای تکفیری و تروریستی در سراسر جهان معلول آموزش های عربستان است و به نوعی سرچشمه وجودی همه آنها به این کشور بر می گردد.

کلانتری تصریح کرد: مادامی که این خاندان در عربستان حاکم باشد گمان نمی کنم شاهد حج سالم و آبرومندی باشیم، حج برنامه عظیمی است که اداره آن بایستی از این رژیم گرفته شود و هیئت مشترکی از تمام کشورهای جهان اسلام اداره امور حج و حرمین شریف را برعهده بگیرند.

تعطیلی حج امری ضروری و ناگزیر است/آل سعود، لیاقت اداره حج را ندارد

 آیت‌الله سیدعلی اصغردستغیب عضو مجلس خبرگان درباره تعطیلی حج امسال اظهار داشت:با توجه به مکالمات انجام شده با نمایندگان امور حج در عربستان و اینکه هیچ ضمانتی برای حفظ امنیت و سلامت حجاج ندادند، تعطیلی حج امری ضروری و ناگزیر است.

تولیت آستان شاهپراغ علیه السلام با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد فجایع رژیم آل سعود، مخصوصا برای حجاج ایرانی بودیم افزود: حکومت عربستان و درواقع رژیم آل سعود، عنوان خادم الحرمین را به غلط بر خودش نهاده و لیاقت اداره حج را ندارد و این موضوع برای همه اثبات شده است.

نظرات بینندگان