کد خبر: ۸۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

زنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند

معاون اجتماعي نیروی انتظامی فارس گفت: پوشش زن احترام گذاردن به جايگاه انساني آنان است زيرا كه زنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.
به گزارش شیرازه، فريبا استواري با بيان اينكه حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و بویژه جوامع اسلامی مطرح است، اظهار كرد: همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می ‌شوند و در نگاه اول به نظر می‌آید هر دو به یک معنا باشند اما با جستجو در متون دینی و فرهنگنامه ‌ها به نکته قابل توجهی می ‌رسیم و آن تفاوت این دو واژه است.

وي ادامه داد: حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است، اگرچه این پوشش برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است، ولی ظهور در نشئه مادی و طبیعی دارد، یعنی پوشش ظاهری افراد و بویژه زنان را حجاب می ‌گویند که مانع از نگاه نامحرم به آنان می‌شود.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس اضافه كرد: حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف ‌تر حجاب ثمره عفاف است و عفاف ریشه حجاب.

استواري تصريح كرد: برخی افراد ممکن است پوشش ظاهری داشته باشند ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند، این گروه از پوشش، تنها پوسته ای و ظاهری بی ‌معنا دارند.

وي افزود: از سوی دیگر کسانی هستند که ادعای عفاف کرده و با تعابیری همچون؛ من قلب پاکی دارم، خدابا قلب ها کار دارد، آدم باید چشمش پاک باشد و...، انسان‌هایی چنین باید در قاموس اندیشه خود نکته ‌ای اساسی را بنگارند و آن این است که درون پاک، بیرونی پاک می ‌پروراند و هرگز قلب پاک موجب بارور شدن میوه ناپاکی به نام بدپوششي نخواهد شد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس بيان كرد: حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد و نه مال شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش می ‌باشد، همه اینها اگر رضایت بدهند، قرآن راضی نخواهد شد، چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق ‌الله مطرح است، لذا کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن پوشش رضایت دادم.

استواري اظهار كرد: پوشش عبارت است از یک نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید انساني بنگرد چرا که زنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.

وي گفت: با اندکی تدبر در آیات قرآن فلسفه پوشش را به گونه‌ای صریح می ‌بینیم و می‌ یابیم که احترام و حرمت زن، فلسفه حقیقی و یا یکی از فلسفه‌ های پوشش است و پوشش زن ثمره معرفت و شناخت حقیقی جایگاه او در هستی است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس در خصوص آثار اجتماعی پوشش  گفت: پوشش زنان علاوه بر آثار شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است،‌ جامعه‌ای که در آن بانوان باحفظ حدود وحقوق دیگران ظاهر شوند، سبب ايجاد محیط آرام و امنی برای افراد جامعه شده و آنان را به سوي سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.
نظرات بینندگان