کد خبر: ۸۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
نماینده مردم جهرم در مجلس شورا:

اعتبارات دولتی توان فعال کردن پروژه‌های زیربنایی کشور را ندارد

نائب رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس نهم گفت: اعتبارات دولتی توان فعال کردن پروژه‌های زیربنایی کشور را ندارد.
به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که در مجلس دهم کدام کمیسیون را جهت فعالیت انتخاب می‌کند، گفت: قبلاً به کمیسیون صنایع اشاره کرده بودم اما در حال حاضر میان کمیسیون صنایع و کمیسیون عمران تردید دارم.

وی افزود: در شرایط فعلی، کمیسیون عمران می‌تواند تاثیرات بیشتری در توسعه کشور داشته باشد چرا که بزرگ‌راه‌ها، آزادراه‌ها، شبکه‌های ریلی، فرودگاه‌ها و شهرداری‌ها زیر بنای توسعه کشور هستند.

نائب رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات دولتی توان فعال کردن پروژه‌های زیربنایی کشور را ندارد، بیان کرد: باید به سمت فاینانس و سپردن پروژه‌ها به بخش خصوصی برویم.

وی عمران و صنایع را از کمیسیون‌های مادر در مجلس نام برد و خاطرنشان کرد: باید به لحاظ تقویت صنعت به ویژه در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل تلاش بیشتری شود چرا که امروز بسیاری از صنایع در کشور تعطیل هستند و فعالیت قابل توجهی را از آنها نمی‌بینیم.

رضایی به لزوم فعال شدن کمیسیون‌های عمران و صنایع در مجلس دهم تاکید کرد و گفت: این دو کمیسیون به عنوان زیرساخت اصلی توسعه بسیار مورد اهمیت بوده و پایه اصلی توسعه کشور هستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هر کدام از این دو کمسیون که ورود پیدا کنم اعتقاد دارم باید از دولت خواست تا از ظرفیت‌هایی غیر از منابع دولتی استفاده کند چرا که منابع دولتی محدود است و نمی‌توانیم کشور را با آن منابع سامان دهیم.

وی، استفاده از ظرفیت بانک‌ها، توان بخش خصوصی و فاینانس در توسعه زیرساخت‌های کشور را ضروری دانست و گفت: در این راستا می‌طلبد تا دولت دید خود را وسیع‌تر کرده و بخش خصوصی را رقیب خود نداند و با سپردن اختیارات به بخش خصوصی زمینه اجرای سریع‌تر پروژه‌ها را فراهم کند.

رضایی ادامه داد: مجلس نیز برای سهولت در واگذاری امور به بخش خصوصی آمادگی همکاری دارد و چنانچه نیاز به تدوین قانون باشد ورود پیدا می‌کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکید رهبری در بحث اقتصاد، تلاش و فعالیت بیشتر در این زمینه را ضروری می‌کند.

نظرات بینندگان