کد خبر: ۸۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

ثبت نام معافيت جريمه مشمولين غايب و فراري خدمت سربازی

معاون وظيفه عمومي استان گفت: با توجه به ايلاغ لايحه بودجه سال 1395به دولت، ثبت نام معافيت جريمه مشمولان غايب و فراري بيش از 8 سال از اول خرداد ماه آغاز و تا 45 روز ادامه دارد.

به گزارش شیرازه، دهقان معاون وظيفه عمومي فارس گفت: در اين مرحله مشمولاني كه توان پرداخت جريمه بصورت نقدي را ندارند، مي توانند با پرداخت يك سوم بصورت نقد و دو سوم بصورت اقساطي تا پايان سال 1395 كارت معافيت دريافت كنند.

وي ادامه داد: اين افراد بعد از پايان ثبت نام و بررسي پرونده و تعيين ميزان جريمه به بانك عامل معرفي مي شوند و با توافق با بانك عامل و دادن ضمانت، وام مربوطه به حساب ويژه داده شده پرداخت مي شود.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس بيان كرد: شرايط و مبلغ جريمه 8 سال غيبت و فراري همان شرايط و مدارك سال قبل است ولي چون يك سال به مدت غيبت با توجه به گذر زمان در سال 95 نسبت به سال 94 ده درصد اضافه مي شود و سازمان وظيفه عمومي در خصوص سود وام دريافتي دخالتي ندارد و ميزان سود تسهيلات توافق بانك عامل و وام گيرنده است.

سرهنگ دهقان در رابطه با شايعات مربوط به معافيت ايثارگري گفت: در حال حاضر كساني كه حداقل 30 ماه سابقه حضور در جبهه يا 25درصد جانبازي يا 24 ماه اسارت داشته باشند و يا اينكه تلفيق آنها كه به عدد 30برسد مي توانند يك فرزند خود را معاف كنند.

وي افزود: باتوجه به اينكه هرگونه تصميم در رابطه با مشمولان وظيفه عمومي و نيازمندي نيروهاي مسلح به سرباز مي بايست با هماهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح صورت بگيرد، در صورت موافقت ستادكل و ابلاغ از آن طريق مي توان نسبت به كاهش مدت ايثارگري جهت معافيت فرزندان اقدام كرد، اما در حال حاضر هيچگونه تغييري در اين خصوص صورت نگرفته است و چنانچه در آينده تغييري حاصل شد اطلاع رساني مي شود.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس در رابطه با تسهيلات جديد سربازان متاهل اظهار داشت:مدت مرخصي سربازان متاهل در سال از 22 روز به30 روزافزايش يافته و همچنين انتقال سربازان متاهل به محل سكونت همسرشان و در صورتي كه داراي فرزند باشند به ازاي هر فرزند سه ماه كسرخدمت شامل انها مي گردد.

سرهنگ دهقان گفت: مشمولان مي تواند جهت اطلاع از آئين نامه ها و دستورالعمل هاي وظيفه عمومي وكسب اطلاعات بيشتر با تلفن گوياي 096480و ياسايت سرباز و سايت vazifeh.police.irمراجعه كنند.

نظرات بینندگان