کد خبر: ۸۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
شش تشکل دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به رئیس دانشگاه:

در صورت کوتاهی مسئولان در دعوت افراد مسئله‌دار، به وظیفه انقلابی خود عمل می‌کنیم

جای تعجب دارد که چرا شخصیتی که در مسائل مختلف موضعی مغایر با موضع نظام و انقلاب دارد باید به دانشگاه دعوت شود و بدون هیچ محدودیتی در دانشگاه حضور یابد.
به گزارش شیرازه، شش تشکل دانشجویی دانشگاه شیراز در نامه‌ای خطاب به رئیس این دانشگاه نسبت به دعوت از حسین مرعشی برای سخنرانی در این دانشگاه اعتراض کردند که متن کامل آن به شرح زیر است:

باسمه تعالی

"فتنه خط قرمز است" امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی)

ریاست محترم دانشگاه شیراز

جناب دکتر مجید ارشاد لنگرودی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) و با احترام، نظر به تبلیغات انجمن وفاق و توسعه جهت همایش 10/03/95 با سخنرانی "حسین مرعشی" با عنوان ((فراز و فرود اصلاح)) لازم است نکاتی از طرف جریان انقلابی گوشزد گردد:

1. براساس آیین نامه و قوانین حاکم بر دانشگاه جهت برگزاری هر برنامه لازم است تا شورای نظارت بر تشکل‌های دانشگاه تشکیل جلسه داده و مجوز برنامه را صادر نماید. این شورا می‌بایست با حضور سه عضو یعنی ریاست دانشگاه، نماینده وزیر علوم و نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه تشکیل شود. البته درخصوص برنامه مذکور نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز حضور نداشته و بر اساس آخرین اخبار حکم نماینده وزیر علوم نیز منقضی شده است. این در حالی است که با توجه به اهمیت و حساسیت این برنامه ضروری بود که جلسه با حضور تمامی اعضا و به صورت رسمی برگزار شود.

2. بر همگان واضح است که فتنه خط قرمز است و کسانی که در سال 88 آرامش را از ملت ایران سلب نموده و مضرات فراوان را به کشور وارد ساختند نمی‌توانند و نبایست اجازه حضور در دانشگاه را بیابند تا افکار پلید خود را تبلیغ نمایند. همچنین غیرت هیچ فرد مسلمان و مؤمن و هر کسی که دل در گرو پیشرفت کشور دارد اجازه نخواهد داد که یک فتنه گر با آسودگی خیال به فتنه گری و ترویج خشونت و گسترش توطئه در کشور بپردازد.

3. حقیقتاً جای تعجب دارد که چرا شخصیتی که در مسائل مختلف موضعی مغایر با موضع نظام و انقلاب دارد باید به دانشگاه دعوت شود و بدون هیچ محدودیتی در دانشگاه حضور یابد.

ایشان حتی علیه کمک ملت ایران به مردم مظلوم فلسطین موضع گرفته‌اند و این کمک‌ها را اشتباه و مضر می‌دانند. رآقای مرعشی هیچ اعتقادی به نظام حکومت اسلامی ندارند به گونه‌ای که در سال 86 در گفت و گو با نشریه ((ذکر)) گفته‌اند:" ما قائل به اینکه اسلام نظام اقتصادی دارد نیستیم".

مرعشی در جریان انتخابات مجلس هشتم نظام را به تقلب متهم کرد و کمیته صیانت از آراء را به صورت غیر قانونی تشکیل داد. ای کاش خسارت‌های آقای مرعشی به نظام و کشور همین جا تمام می

شد اما ایشان با سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های گوناگون زمینه را برای بی اعتماد ساختن مردم به نظام اسلامی فراهم ساخت و برای آتش فتنه 88 هیزم‌هایی از پیش آماده ساخت و پس از آن نیز به اقسام طریق از سران فتنه حمایت کرد و نظام را به ظلم و... متهم ساخت. همه اینها بخشی از خسارت‌های وارد شده به نظام از جانب آقای مرعشی می‌باشد.

4. در پایان لازم است تا تذکر دهیم که حضور ایشان در استان فارس بدون شک دارای تبعات امنیتی و قضایی است و قطعاً جوانان انقلابی که خود را ملزم به اجرای بند "م" وصیت نامه امام خمینی (ره) می‌دانند اجازه آزادی توطئه علیه انقلاب و جمهوری اسلامی را نخواهند داد و در صورت کوتاهی نهادهای مسئول به وظیفه شرعی و انقلابی خود عمل خواهند کرد.

لذا به نظر می‌رسد؛ عدم برگزاری برنامه جهت جلوگیری از عواقب آن که در گذشته بارها به علت حضور افراد فتنه گر در استان فارس شاهد آن‌ها بوده‌ایم به مصلحت بوده و بایست از اجرای این مراسم جلوگیری شود و الا یقین نمایید که دانشجویان انقلابی ندای همیشه جاری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (حفظه الله) را بر زمین نمی‌گذارند و باشدت تمام علیه فتنه گران و آشوب طلبان ایستادگی خواهند نمود.

بند "م" وصیت نامه امام خمینی (ره) که همواره نصب العین جوانان انقلابی می‌باشد را جهت یادآوری ذکر می‌نماییم:

«م - رادیو و تلویزیون و مطبوعات و سینماها و تئاترها از ابزارهای مؤثر تباهی و تخدیر ملتها، خصوصاً نسل جوان بوده است. در این صد سال اخیر بویژه نیمه دوم آن، چه نقشه‌های بزرگی از این ابزار، چه در تبلیغ ضد اسلام و ضدروحانیت خدمتگزار، و چه در تبلیغ استعمارگران غرب و شرق، کشیده شد و ازآنها برای درست کردن بازار کالاها خصوصاً تجملی و تزئینی از هر قماش، ازتقلید در ساختمانها و تزئینات و تجملات آنها و تقلید در اجناس نوشیدنی وپوشیدنی و در فرم آنها استفاده کردند، به طوری که افتخار بزرگ فرنگی مآب بودن در تمام شئون زندگی از رفتار و گفتار و پوشش و فرم آن بویژه درخانمهای مرفه یا نیمه مرفه بود، و در آداب معاشرت و کیفیت حرف زدن و به کار بردن لغات غربی در گفتار و نوشتار به صورتی بود که فهم آن برای بیشترمردم غیرممکن، و برای همردیفان نیز مشکل می‌نمود! فیلم‌های تلویزیون ازفرآورده های غرب یا شرق بود که طبقه جوان زن و مرد را از مسیر عادی زندگی و کار و صنعت و تولید و دانش منحرف و به سوی بیخبری از خویش وشخصیت خود و یا بدبینی و بدگمانی به همه چیز خود و کشور خود، حتی فرهنگ و ادب و مآثر پر ارزشی که بسیاری از آن با دست خیانتکار سودجویان، به کتابخانه‌ها و موزه‌های غرب و شرق منتقل گردیده است. مجله‌ها با مقاله‌ها وعکسهای افتضاح بار و اسف انگیز، و روزنامه‌ها با مسابقات در مقالات ضدفرهنگی خویش و ضداسلامی با افتخار، مردم بویژه طبقه جوان مؤثر را به سوی غرب یا شرق هدایت می‌کردند. اضافه کنید بر آن تبلیغ دامنه دار در ترویج مراکز فساد و عشرتکده‌ها و مراکز قمار و لاتار و مغازه‌های

فروش کالاهای تجملاتی و اسباب آرایش و بازیها و مشروبات الکلی بویژه آنچه از غرب واردمی شد. و در مقابل صدور نفت و گاز و مخازن دیگر، عروسک‌ها و اسباب بازیهاو کالاهای تجملی وارد می‌شد؛ و صدها چیزهایی که امثال من از آنها بی اطلاع هستیم. و اگر خدای نخواسته عمر رژیم سرسپرده و خانمان برانداز پهلوی ادامه پیدا می‌کرد، چیزی نمی‌گذشت که جوانان برومند ما - این فرزندان اسلام و میهن که چشم امید ملت به آنها است - با انواع دسیسه‌ها و نقشه‌های شیطانی به دست رژیم فاسد و رسانه‌های گروهی و روشنفکران غرب و شرقگرا از دست ملت ودامن اسلام رخت برمی بستند: یا جوانی خود را در مراکز فساد تباه می‌کردند؛ ویا به خدمت قدرتهای جهانخوار درآمده و کشور را به تباهی می‌کشاندند. خداوند متعال به ما و آنان منت گذاشت و همه را از شر مفسدین و غارتگران نجات داد.

اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهورو روسای جمهور مابعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هرزمان، آن است که نگذارند این دستگاههای خبری و مطبوعات و مجله‌ها ازاسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است. و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و ازآنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکورنمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند. خداوند تعالی مددکار همه باشد.»

والسلام علی من التبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

ستاد یادواره شهدا دانشگاه شیراز

مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز

مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز

نظرات بینندگان