کد خبر: ۸۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

مراسم کلنگ زنی نمازخانه خیر ساز در اقلید برگزار شد

مراسم کلنگ زنی نمازخانه خیر ساز در دبستان غدیر اقلید با حضور مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین اقلید برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل ازکلید فارس؛مراسم کلنگ زنی نمازخانه خیر ساز دبستان غدیر با حضور مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین اقلید به همت خانواده شهید نصیب اله زارع خلیلی در محل دبستان غدیر این شهرستان برگزار  شد.

مدیرآموزش و پرورش اقلید در ابتدای این آیین با تقدیر و تشکر از اقدام خداپسندانه خیران بر توجه ویژه‌ به جایگاه نماز، در خصوص اهمیت نماز تاکید کرد و گفت : خیلی خوشحالیم که خیرین ما اقدام به احداث و ساخت نمازخانه در مدارس می کنند.

مجید مسعودی با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه دارد محیطی آرام، زیبا و با نشاط برای تحصیل دانش آموزان فراهم کند، عنوان کرد: تمام اقداماتی که در آموزش و پرورش انجام می شود با هدف تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دانش آموزان است.

وی افزود: توجه به امر نمازخانه سازی درمدارس فاقد نمازخانه ؛ همچون ساخت مدارس مهم و ارزشمند است چرا که کار اخلاقی،تربیتی و اعتقادی در نمازخانه مدارس انجام می گردد و دانش آموزان می توانند مناسبت ها و مراسم های گوناگونی را در نمازخانه مدرسه خود برگزار نمایند که به خودی خود از نظر تربیتی و دینی بسیار تاثیر گذار می باشد.

وی با بیان اینکه نخستین نیت خیرین اقامه نماز و تربیت اسلامی دانش آموزان است، گفت: هدف از تربیت اسلامی رشد، تعالی و پیشرفت انسان است.

در حاشیه این آیین معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش اقلید با بیان اینکه احداث مدرسه و نمازخانه یک کار نیک، خداپسندانه و ماندگار است، گفت: این امر  سبب می شود تا فرزندان ما با معنویت انس بیشتری بگیرند و فضای مدارس ما معطر به عطر نماز جماعت و سایر آداب اسلامی شود.

علیرضا خلیلی اظهار داشت : شروع عملیات اجرایی این نمازخانه، آغازی باشد برای حرکت بزرگ برای تربیت و پرورش یک نسل متعهد و فهیم و آگاه، تا بتوانند فردای بهتری را برای این سرزمین رقم بزنند.

وی هدف از ساخت نمازخانه در این مدرسه را ترویج واشاعه فرهنگ نماز وپرورش دانش آموزان دانست و عنوان نمود: باتوجه به اهمیتی که برپایی نماز در دین ما دارد ، باید برای ترویج فرهنگ نماز بین دانش آموزان، هر چه در توان داریم را انجام دهیم.

شایان ذکر است؛ این نمازخانه خیرساز با مساحت10۰مترمربع و با اعتباری بالغ بر 1۰۰ میلیون تومان به همت خانواده شهید نصیب اله زارع خلیلی در محوطه حیاط این مدرسه کلنگ زنی شد.

نظرات بینندگان