کد خبر: ۸۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
کارشناس بهداشت محیط شبکه فراشبند:

قلیان های اماکن عمومی و پارکهای فراشبند جمع آوری خواهد شد

به مناسبت هفته بدون دخانیات در جلسه کارگروه بهداشت مقرر شد اماکن عمومی فراشبند به صورت ضربتی، نسبت به جمع آوری قلیان در پارکها اقدام کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار، مسئول بهداشت محیط شبکه فراشبند با اشاره به هفته بدون دخانیات گفت: خوشبختانه در شهرستان فراشبند قهوه خانه و رستوران‌های سنتی که به صورت غیرقانونی اقدام به عرضه قلیان می‌کنند،وجود ندارد.

 اکبر نوشادی ضمن بیان شعار هفته بدون دخانیات با عنوان" قلیان سمی برای سلامت خانواده "،گفت: به دلیل اهمیت مبارزه با دخانیات، در کشور ما ۴ تا ۱۰ خرداد ماه به عنوان هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری شده است.

 وی این هفته را فرصتی دانست تا مردم با مضرات دخانیات آشنا شوند و با آموزش‌های لازم به سمت سبک زندگی سالم، یعنی زندگی بدون دخانیات و انجام فعالیت ورزشی و تغذیه مناسب سوق پیدا کنند.

 مسئول بهداشت محیط شبکه فراشبند برگزاری جلسه کارگروه بهداشت با موضوع هفته بدون دخانیات را از جمله برنامه های این هفته در فراشبند عنوان کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد اماکن عمومی به صورت ضربتی، نسبت به جمع آوری قلیان در پارکها اقدام کند.

وی توزیع پوستر و پمفلت و کتابچه در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و ادارات شهرستان و دیوار نویسی با شعار مربوط به "مضرات دخانیات و قلیان" را از دیگر برنامه های برگزار شده در این هفته عنوان کرد.

نوشادی اظهار کرد: برگزاری کلاس های آموزشی ویژه دانش آموزان از دیگر برنامه های برگزار شده در این هفته بود که در این کلاسهای آموزشی ضمن بیان مضرات و خطرات دخانیات ،دانش آموزان با بیماریهای ایجاد شده از جمله بیماریهای ریوی و پوستی و مواد شیمیایی و مضر تولید شده از استعمال دخانیات آشنا شدند.

وی، ضمن بیان تأثیر سوء استعمال دخانیات سنتی برای خود و اطرافیان، یاد آور شد: هر وعده مصرف قلیان برابر با 80-40 نخ سیگار است.
نظرات بینندگان